Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:812766
 
Evaluation:
Published: 16.02.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 21 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  MUITAS IESTĀDES LOMA TRANZĪTA PROCEDŪRAS PIEMĒROŠANĀ    4
2.  MUITAS PROCEDŪRU VISPĀRĪGAIS RAKSTUROJUMS    8
2.1.  Laišana brīvam apgrozījumam    8
2.2.  Tranzīts    11
2.3.  Ievešana uz laiku    13
2.4.  Izvešana pārstrādei    13
2.5.  Glabāšana muitas noliktavā    13
2.6.  Ievešana pārstrādei    14
2.7.  Ievešana pārstrādei muitas kontrolē    16
2.8.  Pagaidu ievešana    18
3.  KONVENCIJAS UN LIKUMI TRANZĪTA PROCEDŪRAS PIEMĒROŠANĀ    20
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    27
  BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS    28
Extract

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
1. Tranzīta pārvadājumi, ir tādi pārvadājumi, kas ietver sevī eksportētāj valsti (ražošanas valsti), no kuras krava tiek nogādāta uz tranzītvalsti, kur savukārt notiek kravu izkraušana, pārkraušana, uzglabāšana, apstrāde (piem., aplīmēšana ar akcīzes markām), grupēšana (piem., ar agrāk atvēsto kravu), kravu muitas noformējums (piem., CMR), tranzīta deklarācijas noformējums no noliktavas līdz robežai un turpmāka transportēšana līdz saņēmējvalstij (importētajam).
2. Muitas iestādes veic visas nepieciešamas darbības, lai varētu identificēt tranzīta procedūras piemērošanu un atklāj jebkādu neatļautu iejaukšanos šajā procedūrā.
3. Tranzīts pats par sevi būtiskus ieņēmumus valsts budžetam nerada. Tranzīta attīstībai ir nepieciešama pilnvērtīga transporta sistēma, kurā būtu sasaistīti transports un loģistika.
4. Attīstot tranzītu valstī, attīstās transporta infrastruktūra, kas savukārt noved pie konkurētspējīgas pakalpojumu sniegšanas.
5. Tranzīts arī negatīvi var ietekmēt valsts ekonomiku, radot ekoloģiskās problēmas (piesārņojums, troksnis, ūdens piesārņojums) un drošības problēmas (ceļu satiksmes negadījumu pieaugums, ceļu caurlaides spējas samazinājums).
6. TIR ir vienīgā universālā tranzīta sistēma, kas atļauj preču tranzītu no nosūtīšanas valsts uz galamērķa valsti, izmantojot muitas zīmogus un plombas, turklāt muitas kontroles pasākumi tiek atzīti visā pārvadājuma laikā.
7. Nepieciešams būtu Satiksmes ministrijai, kurai ir pieeja pilna informācija par tranzīta nozares darbību, un tās rezultātiem, savlaicīgi reaģēt uz negatīvajām izmaiņām (kravu plūsmu samazinājums, frakta samazinājums u.c.), pielietojot dažādus uzraudzības paņēmienus, pārbaudes, ierobežojumus, administratīvos sodus, sankcijas, tādējādi neļaujot transporta nozarei darboties neievērojot regulējošās prasības.
8. Nepieciešams būtu sekot līdzi starptautiskai likumdošanai, jo Latvijas tranzītu nozarē jābūt informācijai par jaunākajām gaidāmajām izmaiņām, kā arī jābūt Satiksmes ministrijas vērtējumam, cik lietderīgi ir ieviest izmaiņas un ar kādām problēmām varētu saskarties tranzīta nozare, ieviešot jaunos normatīvus savā darbībā.
9. Satiksmes ministrijai ātri jāreaģē uz izmaiņām citu valstu likumdošanā un jāinformē par tām vietējie uzņēmēji, jo situācijā, kad Krievijas Federācija atcēla TIR karneti, vairums Latvijas transporta uzņēmumu nebija informēti, kā rīkoties šajā gadījumā, līdz ar to robežpunktos ar Krievijas Federāciju veidojās garas rindas. Savlaicīga informēšana palīdzētu izvairīties no šādam situācijām.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register