Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:962642
 
Author:
Evaluation:
Published: 27.12.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    5
2.  Mērķis    5
3.  Uzdevumi    5
4.  Budžeta jēdziens    6
5.  Budžetu veidi un struktūra    7
6.  Valsta budžeta politika    8
7.  Budžeta deficīta politika    10
8.  Budžeta izpilde un kontrole    10
9.  Starptautisku faktoru ietekme uz budžetu un finansēm    11
10.  Latvijas valsts budžets    12
11.  Īss ieskats Eiropas Savienības kopējā budžetā    14
12.  Latvijas Valsts 2010. gada budžets    16
13.  Īss ieskats Lietuvas Valsts 2010. gada budžetā    18
14.  Secinājumi    20
15.  Izmantotā literatūra    21
Extract

14. SECINĀJUMI
1. Budžets vispārīgā nozīmē ir ieņēmumu un izdevumu plāns kādam noteiktam laika posmam, darbam, pasākumam vai funkcijai.
2. Budžeta gatavošanai ir vairāki mērķi.
3. Pastāv divu veidu budžets – elastīgs un fiksēts.
4. Uzņēmuma budžeti iedalās trīs grupās - funkcionālie budžeti, kopējie jeb vispārējie budžeti, finansu budžeti.
5. Valsts budžeta uzdevums ir saskaņot valsts veicamos uzdevumus ar tās rīcībā esošajiem naudas līdzekļiem.
6. Pastāvot budžeta deficītam, veidojas valsts parāds.
7. Budžets tiek pieņemts Saeimā, un tam ir likuma spēks.
8. Lai budžets tiktu izpildīts atbilstoši paredzētajiem mērķiem, ir svarīgi izveidot institūcijas, kas nodarbojas ar budžeta procesa kontroli.
9. Valdības uzdevums ir maksimāli saskaņot valsts starptautiskās intereses ar iekšējām sabiedrības interesēm.
10. Budžets ir līdzeklis valsts politikas realizācijai ar finansiālām metodēm.
11. Budžeta mērķis ir noteikt un pamatot, kādi līdzekļi nepieciešami valdībai, citām valsts institūcijām un pašvaldībām, lai īstenotu valsts politiku.
12. Iedzīvotāji var sniegt priekšlikumus grozījumiem valsts budžetā gan pašvaldībās, gan ministrijām padotajās valsts iestādēs, gan ministrijās, kā arī Saeimai.
13. Valsts budžetu veido ministriju un tās padoto iestāžu, pašvaldību atsevišķie budžeti.
14. Kad ministrijas ir sastādījušas budžetus un Ministru kabinetā ir apstiprināts valsts budžets, tas tiek iesniegts nobalsošanai Saeimas deputātiem.
15. Katru gadu par valsts budžetu tiek veidots īpašs likumprojekts, kas nodots izskatīšanai un apstiprināšanai Saeimā.
16. Budžetam ir vairāki veidošanas posmi.
17. Ministru kabinets akceptē likuma par valsts budžetu projektu un iesniedz to Saeimā.
18. Saeima izskata valsts budžeta likumprojektu divos lasījumos un lemj gan par ieņēmumu daļu, gan par izdevumu daļu.
19. Ministru kabineta iesniegto valsts budžeta likuma projektu Saeima pārbauda un apstiprina likumdošanas kārtībā.
20. Balsojums par valsts budžetu notiek divos lasījumos.
21. ES budžeta nauda tiek galvenokārt tērēta, lai samazinātu sociālās un ienākumu līmeņa atšķirības visā ES, lai veicinātu mobilitāti.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1318597
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register