Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
7,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:286435
 
Evaluation:
Published: 20.06.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
1.  Administratīvais akts    6
1.1.  Administratīvā akta izpratnes attīstība Latvijā    6
1.2.  Administratīvā akta definicija    7
1.3.  Administratīvā akta forma un sastāvdaļas    8
1.4.  Administratīvā akta klasifikācija    9
2.  Administratīvā procesa dalībnieki    10
2.1.  Administratīvi procesuālā tiesībspēja    10
2.2.  Administratīvi procesuālā rīcībspēja    10
2.3.  Administratīvā procesa dalībnieki    12
2.4.  Pieteicējs un atbildētājs    13
3.  Tiesvedību instances    15
3.1.  Pieteikums tiesā    16
4.  Administratīvā procesa stadijas    17
5.  Administratīvā akta apstrīdēšanas kārtība    18
5.1.  Iesniegums tiesā    18
5.2.  Administratīvā akta apstrīdēšanas termiņš    19
5.3.  Augstākas iestādes lēmums    19
5.4.  Neapstrīdēta administratīvā akta atcelšana    20
6.  Administratīvā akta parsūdzēšana tiesā    23
6.1.  Administratīvās lietas tiesā ierosināšanas posms    23
6.2.  Administratīvās lietas izskatīšanas posms    26
6.3.  Lēmuma pieņemšanas posms    30
7.  Tiesvedība apelācijas instances tiesā    32
7.1.  Apelācijas sūdzība    32
7.2.  Pirmās instances tiesas rīcība, saņemot apelācijas sūdzību    35
7.3.  Apelācijas instances tiesas rīcība, saņemot apelācijas sūdzību    35
7.4.  Iztiesāšanas kārtība apelācijas instances tiesā    37
8.  Spriedumu pārsūdzēšana kasācijas kārtībā    38
8.1.  Kasācijas pamats    38
8.2.  Personas, kuras var iesniegt kasācijas sūdzību    39
8.3.  Kasācijas sūdzības saturs    40
8.4.  Kasācijas sūdzības iesniegšana    41
8.5.  Kasācijas instances tiesas robežas    41
8.6.  Kasācijas tiesvedības ierosināšana    41
8.7.  Tiesas sēde un spriedumu taisīšana    42
8.8.  Kasācijas instances tiesas spriedums un tās sekas    43
9.  Materiālo un procesuālo tiesību normu pārkapums    48
9.1.  Materiālo tiesību normu pārkāpums    48
9.2.  Procesuālo tiesību normu pārkāpums    49
10.  Atlīdzinājums    51
10.1.  Iesniegums par atlidzināšanu    51
10.2.  Atbildēja noteikšana    52
10.3.  Termiņi, kādos iesniedzams iesniegums    52
10.4.  Zaudējumu atlīdzināšana un tās apmērs    52
  Secinājums    53
  Literatūras saraksts    55
Extract

Administratīvās tiesības vēsturiski radās līdz ar valsti. Valsts attīstība sekmēja administratīvo tiesību attīstību un tās kalpoja valsts un sabiedrības savstarpējo attiecību regulēšanai. Valsts noteica administratīvās tiesības, bet arī šīs tiesības noteica valsts virzība. Administratīvās tiesības veido tiesību normu sistēmu, kas regulē publiskās administrācijas darbību un pār to īstenoto kontroli.
Publiskās tiesības regulē attiecības starp valsti un personu, nosaka to publiskās tiesības un pienākumus. Publisko tiesību galvenais uzdevums ir līdzsvarot indivīda un sabiedrības intereses, vienlaicīgi nodrošinot indivīdu pret neattaisnotu valsts iejaukšanos indivīda brīvībās. Publiskās tiesības ir tāda sfēra, no kuras ir atkarīga sabiedrības, valsts, organizēto grupu, korporāciju, apvienību un pilsoņu eksistence, funkcionēšana un attīstība. Publiskās tiesības izpaužas attiecībās starp valsti un personu, kur pastāv pakļautības attiecības. Kā viena no pusēm publisko tiesību attiecībās vienmēr uzstājas valsts vai kāda tās institūcija, kurai piešķirtas noteiktas valsts varas pilnvaras, bet no otras puses fiziskā persona vai privāto tiesību juridiskā persona.
Administratīvā procesa tiesības nosaka to, kādā veidā valsts pārvalde konkrētā gadījumā drīkst rīkoties pret indivīdu un kādas ir indivīda tiesības neatkarīgā tiesā pārbaudīt šīs valsts pārvāldes rīcības tiesiskumu .
Jau pirmsokupācijas periodā valsts un administratīvo tiesību zinātnieks Kārlis Dišlers norādīja, ka visiem valsts varas izpausmes veidiem tiesiskā valstī jābūt tiesiski noregulētiem.Tiesības pārbaudīt valsts pārvaldes konkrētu rīcību, kas skar indivīda tiesības vai likumīgās intereses, ir konsticionāli nostiprinātas Satversmes 92.panta pirmajā teikumā - "ikviens var aizstāvēt savas tiesības un likumiskās intereses taisnīgā tiesā."
2004. gada 1.februārī stājās spēkā Administratīvā procesa likums un darbu uzsāka administratīvās tiesas. Administratīvā procesa likuma pieņemšana un jauno administratīvo tiesu izveide tika saistīta ar lielām cerībām, ka beidzot tiks sakārtotu valsts pārvalde, personai būs iespējas efektīvi cīnīties pret pārvaldes patvaļu, tiks mazināta korupcija.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,98 €
Work pack Nr. 1128045
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register