Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:805951
 
Author:
Evaluation:
Published: 27.07.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 34 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  Administratīvās tiesas jēdziens    7
1.3  Administratīvais process tiesā    15
1.3.1.  Mutvārdu tiesas process    17
1.3.2.  Rakstveida tiesas process    19
2.  Administratīvo tiesu vēsturiskā attīstība    22
2.1.  Administratīvo tiesu vēsture līdz 1940.g.    22
2.2.  Administratīvo tiesu vēsture līdz 2004.g.    24
2.3.  Administratīvās tiesas mūsdienās    25
3.  Administratīvo tiesu sistēma    29
3.1.  Rajona tiesa    30
3.2.  Apgabaltiesa    31
3.3.  Augstākā tiesa    33
4.  Administratīvo tiesu kompetence    37
4.1  Administratīvais akts    38
4.2.  Iestādes faktiskā rīcība    41
4.3.  Tiesiskās situācijas konstatēšana    44
4.4  Publisko tiesību līgumi    45
4.5  Procesuālā pārkāpuma konstatēšana    48
  Secinājumi un priekšlikumi    49
  Anotācija    56
Extract

Ievads

„Latvija ir neatkarīga demokrātiska republika” rakstīts pirmajā pantā Latvijas Republikas Satversmē. Īss teikums, bet ar nozīmīgu spēku. No šiem vārdiem izriet vispārīgie tiesību principi, kā tiesiskas valsts princips, taisnīguma un tiesiskās paļāvības princips. Lai būtu tiesības saukties par demokrātisku valsti, Latvijai, vispirms, jāievēro visi tiesību principi, kas saistītie ar demokrātisko iekārtu.
1992. gada 11.maijā tika noslēgts Līgums starp Latvijas Republiku un Eiropas Ekonomikas kopienu un vēlāk, no 2004.gada 1.maija Latvija tika iekļauta Eiropas Savienības sastāvā. Tas nozīmē, ka Latvijas Republikai tagad ir ne tikai pašas valsts izstrādāti likumi, bet arī Eiropas Savienības noteiktie normatīvie akti. Latvijai jāievēro ES dalībvalstu tiesiskās valsts principa skaidrojums. Sakarā ar ko ir izstrādāts jauns likums, kas atteicas uz valsts attiecību regulēšanu starp izpildvaru un indivīdu – Administratīvā procesa likums.
Likuma galvenais mērķis ir noteikts otrajā pantā:
1. nodrošināt demokrātiskas, tiesiskas valsts pamatprincipu, it sevišķi cilvēktiesību, ievērošanu konkrētās publiski tiesiskajās attiecībās starp valsti un privātpersonu;
2. Pakļaut neatkarīgas, objektīvas un kompetentas tiesu varas kontrolei izpildvaras darbības, kuras attiecas uz konkrētām publiski tiesiskajām attiecībām starp valsti un privātpersonu;
3. Nodrošināt tiesību normu tiesisku, precīzu un efektīvu piemērošanu publiski tiesiskajās attiecībās.
Likumam stājoties spēkā, iespējams pārbaudīt izpildvaras atbilstību likuma normām, un no tā izriet jautājums, vai Latvijas Republika ir vai nav tiesiska saukties par demokrātisku republiku?
Pēc APL spēkā stāšanās pagājuši jau pieci gadi. Savā darbā autore vēlas uzzināt, kā „dzīvē” notiek likuma īstenošana Administratīvās tiesās. Vai tiesām ir izdevies īstenot galveno APL mērķi, ātri un efektīvi regulēt attiecības starp izpildvaru un indivīdu?
Lai sasniegt darba mērķi, ir noteikti darba uzdevumi:
1. Apkopot administratīvās tiesas regulējošus normatīvus aktus;
2. Noteikt administratīvās tiesas jēdzienu, funkcijas un nepieciešamību tiesu sistēmā;
3. Sniegt secinājumus un vērtējumu par administratīvās tiesas darbu.

Eiropas Padomes izdevumā „Administration and you. A handbook” norādīts, ka efektīva tiesas kontrole administratīvajā procesā ir būtiska valsts, kurā valda likums un tiek ievērotas cilvēktiesības, pamatelements, un minimums, kas valstij jānodrošina, ir taisnīga lietas izskatīšana saprātīgā termiņā („fair procedure the length of which is reasonable”).
Tādējādi valstij, pārvaldes ietvaros īstenojot savu publisko varu, ir pienākums nodrošināt tikpat efektīvu šīs publiskās varas izpausmju kontroles mehānismu.
Tas pēc autora prāta ir pats grūtākais uzdevums Administratīvām tiesām - izskatīt lietas sapratīgā termiņā. Kāpēc lietas izskatīšanas termiņi ir tik ilgi un kur slēpjas kļūda, autore vēlas uzzināt savā darba ietvaros, izpētot administratīvās tiesas jēdzienu, vēsturi, tiesu sistēmu un tiesu kompetenci.
Darbā tiek izmantoti vispārējas izziņas metodes:
Novērošanas metode - autore savā prakses vietā novēroja Administratīvās rajona tiesas darbu. Analīzes metode – pētāmais priekšmets (administratīvā tiesas jēdziens) sadalīts vairākās daļās un katra daļa atsevišķi pētīta.
Vēsturiska un loģiskā metode – pētīta administratīvās tiesas vēsture Latvijā.
Darbā tiek izmantota autorei pieejama literatūra par pētāmo nozari, publikācijas, ka arī tiesu prakse no Administratīvā rajona tiesas.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,98 €
Work pack Nr. 1127125
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register