Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:741913
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.01.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    2
1.  UZŅĒMĒJDARBĪBA LATVIJĀ    3
2.  UZŅĒMĒJDARBĪBA ZEMGALĒ    4
3.  UZŅĒMĒJDARBĪBA LATGALĒ    5
4.  UZŅĒMĒJDARBĪBA VIDZEMĒ    6
5.  UZŅĒMĒJDARBĪBA KURZEMĒ    7
  NOBEIGUMS    9
Extract

Uzņēmums, uzņēmējs, uzņēmējdarbība ir ikdienā bieži lietojami jēdzieni un katram cilvēkam par tiem ir kaut kas zināms. Ar šiem jēdzieniem saistītos jautājumus pēta un analizē menedžments, kas skar firmu dibināšanu, organizēšanu, darbību, lietišķo ekonomiku un visu uzņēmējdarbību formu pārvaldi - saimnieciskās darbības, tehniskās bāzes uzskaiti un citus aspektus. Latvijas likumdošanā uzņēmējdarbības vietā oficiāli tiek lietots termins - komercdarbība, bet uzņēmēja vietā - komersants.
Uzņēmējdarbība nav tikai darbošanās veids, tā ir arī noteikts uzvedības tips un stils, īpašs domāšanas veids, gandrīz kā dzīvesveids. Tas viss prasa netradicionālu risinājumu meklēšanu un ieviešanu. Tikpat svarīga ir jaunu izejvielu un jaunu tirgu meklēšana un jaunu organizācijas un vadīšanas formu ieviešana. To visu var panākt ar personisku aktivitāti, prasmi mobilizēt savu gribasspēku, gribēt un mācēt efektīvi risināt izvirzītos uzdevumus un gūt maksimālu labumu katrā konkrētā situācijā.
Taču jebkura uzņēmējdarbība ir saistīta ar risku, tas nozīmē, ka veicot jebkuru pasākumu, jāapzinās, ka to pavadīs ne tikai panākumi, bet kā iepriekš minēju, var pat sākties cīņa tikai par izdzīvošanu.
Uzņēmējs pērk vai īrē ražošanas faktorus, organizē to savienošanu, lai tā rezultātā gūtu produkciju, kuru pārdodot, atgūtu ieguldītos līdzekļus un pelnītu. Bez šaubām peļņa ir uzņēmēja rīcības pamatmotīvs, taču peļņa nedrīkst kļūt par uzņēmēj-darbības pašmērķi. Stabilu peļņu var nodrošināt tikai un vienīgi ražojot preces patērētājiem, apmierinot viņu vajadzības.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register