Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:958189
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.04.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Uzņēmējdarbību ietekmē daudzi faktori, kurus iedala tiešās un netiešās ietekmes faktoros. Kā vieni, tā otri pastāv zināmā savstarpējā saistībā.
Kaut arī ietekmes faktori veidojas neatkarīgi no uzņēmuma, tomēr uzņēmums var konkretizēt atsevišķus faktorus un to nosacījumus, regulēt ietekmes aktivitātes palielināšanu vai samazināšanu.
Tiešo ietekmes faktoru apzināšana, ietekmes intensitātes un savstarpēji pastāvošās mijiedarbības izpēte ir būtiska uzņēmuma darbībai, sākot ar tā dibināšanu, misijas noteikšanu, stratēģijas izstrādi un biznesa plāna sastādīšanu.
Vienkāršotā pieejā visus patērētājus var iedalīt pēc konkrētā produkta pieprasījuma, proti, segmentējot grupās. Protams, grupas ir mainīgas, jo mainās piedāvājums, vajadzības. Patērētājus segmentē pēc demogrāfiskajiem rādītājiem-vecuma, dzimuma, pēc sociālajiem rādītājiem- stāvokļa sabiedrībā, ienākumiem, nodarbošanās. Segmentācija jāanalizē saistībā ar ietekmes faktoriem.
Patērētāju prasības ir mainīgas, tās nosaka viņu iespējas diktēt savus nosacījumus.
Patērētāji savus nosacījumus izvirza:
kad tirgū ir vairāki piegādātāji;
kad ierobežots patērētāju skaits;
ja piedāvātie produkti ir visai standartizēti un patērētājs var tos salīdzināt;
ja produkts patērētājam nav pirmās nepieciešamības prece
ja tirgū nedaudzie patērētāji iegādājas produktu lielā apjomā.
Kaut arī piegādātāja diktētie nosacījumi var nenozīmīgi ietekmēt uzņēmumu,
jo pastāv izvēles iespējas, tomēr atsevišķu izejvielu, komplektējošo detaļu vai līdzizpildītāja personāla kvalifikācija visai būtiski nosaka produkta kvalitāti, cenu un līdz ar to noietu.
Piegādātāja rīcība var būt uzspiesta, ja:
piegādātāja produkts ir nozīmīgs uzņēmumam;
piegādātāja produkts ir unikāls un nepastāv iespējas izvēlēties citu piegādātāju;
piegādātāji uzpērk galvenos patērētājus un iegūst monopoltiesības noteikt cenu;
piegādātāju skaits ir neliels, un tie koncentrējas uz konkrētu nozari.…

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register