Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:109818
 
Evaluation:
Published: 13.12.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 15 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Anglijas izglītības sistēmas uzbūve, finansējums un cilvēku resursi    4
2.  Anglijas pedagogu un skolas vadības darba samaksas sistēma, profesionālās pilnveides politika un novērtēšanas sistēmas un kritēriji    8
3.  Anglijas pedagogu atalgojumu un profesionālās pilnveides sistēmu salīdzinājums ar Latvijas nostāju un pašreizējo kārtību šai jomā    11
  Nobeigums    13
  Izmantotā literatūra un avoti    14
  Pielikumi    15
  1.pielikums    15
  2.pielikums    16
Extract

Centrālais izglītības pārvaldes orgāns Anglijā ir Izglītības un zinātnes departaments,. Kas piedalās visu izglītības veidu un līmeņu vispārējās stratēģijas izstrādē, kā arī ar finansu operāciju starpniecību ietekmē lielāko daļu izglītības iestāžu, ieskaitot universitātes. Departaments nekontrolē atsevišķas mācību iestādes, to veic Karaliskā inspekcija un vietējie izglītības orgāni. Karaliskā inspekcija veic visa veida izglītības uzraudzību (izņemot augstskolu), bet tiešo kontroli veic vietējie izglītības orgāni. Anglijas izglītības sistēmas raksturīga iezīme ir valsts sektora īpatsvars, kas gadu no gada kļūst arvien ievērojamāks, jo saistās ar sistēmas finansēšanu. Valsts Anglijas universitātēm apmaksā 80% tekošos un 90% kapitālos izdevumus.
Anglijas izglītības sistēmu pārvalda Izglītības ministrija, kas izstrādā vispārnacionālos standartus, rekomendācijas, inspicē mācību iestādes, līdz 60% subsidē skolu budžetus. Katra skola pati nosaka savu mācību plānu, ņemot vērā Ministrijas rekomendācijas. Anglijā ievērojamas tiesības ir arī municipalitātēm. Tās finansē atlikušos 40% no skolas vajadzībām. Ministrijas subsīdijas tiek iedalītas atkarībā no tā, vai mācību iestāde vadās no centra rekomendācijām, kā arī no izglītības iestādes darba rezultātiem. Summa, kas tiek piešķirta skolām atkarīga no skolēnu skaita konkrētā mācību iestādē, bet papildfinansējums pienākas skolām kas apmāca bērnus ar īpašām vajadzībām un tādām, kuru audzēkņiem angļu valoda nav dzimtā valoda. Katras izglītības iestādes vadītājs gada beigās publicē pārskatu, precīzu atskaiti par izlietoto finansējumu.
Finansētās pamata un vidusskolas nevar prasīt naudu par mācību grāmatā, vai kancelejas precēm no skolēniem, bet kops 1988. gadu maksu var prasīt par dažādām fakultatīvajām nodarbībām ārpus mācību laika, izņemot tās, kas tiek pasniegtas eksāmenu plānu ietvaros.
Mūsdienu Anglijas izglītības sistēma sevī ietver:
pirmskolas audzināšanu; pamatskolas izglītību; vispārējo vidējo izglītību; tālākās izglītošanas sistēmu; augstāko izglītību. (skat. 1. pielikumu)
Saskaņā ar Izglītības reformas aktu (1988.g.), obligātās izglītības periods Anglijā tiek sadalīts četrās pamatstadijās –no 5 līdz 7 gadiem, no 7 līdz 11 gadiem, no 11 līdz 14 gadiem, no 14 līdz 16 gadiem.
Anglijas izglītības sistēma iedalās trīs apakšsistēmās: Anglijas un Velsas, Ziemeļīrijas, Skotijas. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1119801
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register