Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:337203
 
Evaluation:
Published: 26.04.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 25 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Uzmanības deficīta hiperaktivitātes sindroms    6
1.1.  Uzmanības deficīta sindroma cēloņi    6
1.2.  Hiperaktivitātes cēloņi    9
1.2.1.  Impulsivitāte    13
1.2.2.  Agresivitāte    14
1.2.3.  Koordinācijas, ķermeņa izjūtas, sāpju un temperatūras sajūtu traucējumi    15
2.  Pusaudža attīstības raksturojums    16
3.  Uzmanības deficīta hiperaktivitātes sindroma izpausmes pusaudža vecumposmā    18
4.  Hiperaktīva bērna mācīšanās traucējumi pamatskolā    21
5.  Pasākumu sistēma hiperaktīvo bērnu socializācijai    23
6.  Pētījums par uzmanības deficīta hiperaktivitātes sindroma izpausmi pusaudža vecumā Mazzalves pamatskolā    27
  Secinājumi    32
  Nobeigums    33
  Literatūras saraksts    34
  Pielikums    36
Extract

Ievads
Par hiperaktivitāti un uzmanības deficīta sindromu Latvijā sākts runāt tikai nesen. Skolotāju pieredze darbā ar hiperaktīviem bērniem ir visai neliela. Šī ir problēma, kura tiek pētīta visā pasaulē un vēl aizvien tajā ir daudz neskaidrību. Bērnu hiperaktivitātes problēma sākta pētīt 20. gadsimta sākumā. Vairāk pētījumu veikts Amerikas Savienotajās Valstīs. Veicot hiperaktivitātes kā uzvedības traucējumu izpētes analīzi, tikai konstatēts, ka bērna hiperaktivitāti raksturo noteikta uzvedība, un tās apzīmēšanai ieviesa jēdzienu pārākaktīvas uzvedības sindroms. ASV psihologi H.Verners, A.Strauss un L.Lehtinens uzskatīja, ka šo sindromu izraisa smadzeņu bojājums [2,8].
50.gados veiktie pētījumi ar bērniem liecināja par smadzeņu bojājumu un hiperaktīvas uzvedības pakārtotu saistību. 70. gadu sākumā kustību aktivitāti sāka uzskatīt kā otršķirīgu pazīmi un kā galveno izvirzīja hiperaktīvo bērnu uzmanības ne noturīguma problēmu.
1962. gadā ASV zinātnieki S.Klements un J.Peters ieviesa terminu „minimāla smadzeņu disfunkcija”. Tas nozīmē, ka bērniem ar šo traucējumu ir problēmas ar smadzeņu darbību. Minimālas smadzeņu disfunkcijas simptomi ietver hiperkinēzi, impulsivitāti un īsu uzmanības noturīguma periodu [22].
Septiņdesmito gadu sākumā kustību aktivitāti sāka uzskatīt kā atšķirīgu pazīmi. Priekšplānā izvirzījās hiperaktīvo bērnu uzmanības ne noturīguma problēmas, kuras rodas no viņu impulsivitātes un nespējas koncentrēties pirms darbības uzsākšanas.
1980.gadā tika ieviests termins „uzmanības deficīta sindroms” .(Tālāk tekstā UDS).
Uzmanības deficīta sindromam izdalīja divus veidus:
Uzmanības deficīta sindroms ar hiperaktivitāti – UDS/ ar H
Uzmanības deficīta sindroms bez hiperaktivitātes – UDS/ bez H
Ir tādi bērni, kuru uzvedībā nav vērojamas hiperaktivitātes iezīmes, taču arī viņiem var būt grūtības uzmanības attīstībā un spējā koncentrēties. Tas rada grūtības hiperaktivitātes diagnosticēšanā.
Lai diagnosticēšanu precizētu, ASV ir pieņemts termins „uzmanības deficīta hiperaktivitātes sindroms” (UDHS jeb HUDS), kuram izdala trīs paveidus:
1. Bērni, kuri izrāda galvenokārt neuzmanības simptomus;
2. Bērni, kuri galvenokārt izrāda hiperaktivitāti impulsīvu uzvedību;
3. Bērni, kuri izrāda gan neuzmanības, gan hiperaktivitātes simptomus.
Eiropā hiperaktivitātes pētījumus veikuši Anglijas (E. Teilors), Vācijā (I.Justa un R.Špalleka), kā arī Krievijas (M.Bezrukihs, M.Čistjakovs, S.Jefimova) zinātnieki, kuri savos pētījumos sasaucas ar ASV psihologu atziņām [2,9].

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1119801
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register