Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:110147
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.09.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Used
Extract

Savam darbam izvēlējos šo tēmu, jo uzskatu, ka šobrīd jautājums par brīvību, visatļautību un atbildību ir visai aktuāls. Mans mērķis ir filozofiskā izpratnē padziļināt zināšanas un izpratni par šo tēmu, kā arī atspoguļot brīvības un atbildības attieksmes veidošanu bērnos jau sākot no pirmsskolas vecuma.
Sabiedrībā šie jautājumi, it sevišķi par brīvību un visatļautību, bieži vien ir visai „izplūduši”, bet jēdziens „atbildība” vispār atvirzīts otrā plānā. Pateicoties straujajām politiskajām un ekonomiskajām pārmaiņām Latvijā 80.gadu beigās un 90.gadu sākumā, skaidrāk izpaudās arī pārmaiņas izglītībā. Arvien būtiskāk radās nepieciešamība pēc jaunas, uz skolēnu vērstas, izglītības, kam pedagoģijā, filozofijā un psiholoģijā ir izveidots apzīmējums humānpedagoģija. Tās centrālā ideja ir uzskats par indivīdu, kurš ir spējīgs pašaktualizēties. Vecajā, normatīvajā pedagoģijā maz vērības tika pievērsts personības vienreizējai, unikālai, neatkārtojamai individualitātei. Salīdzinot veco izglītības paradigmu ar jauno „humāno” paradigmu, nevar neievērot būtiskas atšķirības. Ja agrāk viss mācību process tika virzīts uz galarezultātiem, neatkarīgi no tā, vai tiem ir ilglaicīgs vai īslaicīgs raksturs, - skolēni pasīvi apguva atsevišķus mācību priekšmetus, galvenais bija disciplīna un kolektīvās intereses, bez iespējas realizēt savas individuālās vajadzības un vēlmes, tad jaunā paradigma ir vērsta uz nepārtrauktu mācīšanos un pilnveidošanos; skolas mācības ir pamats visas dzīves nepārtrauktai izglītībai. Mācības ir mijiedarbība starp skolēnu un skolotāju – ārējās un iekšējās patiesības tiek noskaidrotas savstarpējā dialogā. Izglītības mērķi ir vienlīdz svarīgi ar mērķa sasniegšanas procesu. Lai šāds process būtu pilnvērtīgs, ir nepieciešama iekšēji brīva personība, kas ir spējīga darboties patstāvīgi, kura savai dzīvei ir spējīga izvirzīt mērķus un saskatīt savas dzīves jēgu.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1168926
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register