Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:668776
 
Author:
Evaluation:
Published: 29.06.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 12 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Personība un tās saturs    5
2.  Komunikatīvā vajadzība    6
2.1.  Konformisma jēdziens    7
2.2.  Saskarsmes jēdziens    8
3.  Skolēnu iedrošināšanas paņēmieni    13
4.  Saskarsme kā didaktikas kategorija    15
5.  Pūļa psiholoģija un cilvēka “Es”    17
  Nobeigums    19
  Bibliogrāfija    21
Extract

Cilvēks visu dzīvi pavada saskarsmē – tas ir neapstrīdams fakts, kas attiecas uz ikvienu no mums.[5;5]
Pēdējā laikā uzmanība tiek pievērsta tādam nozīmīgam pedagoģijas un psiholoģijas aspektam kā saskarsmes teorija. Tas, ka pedagoģiskā darbība (t.i., praktiski visas audzināšanas un mācību procesa puses) ir cieši saistītas ar saskarsmi, īpašus pierādījumus neprasa. Pedagogam ir jābūt ne tikai labam metodiķim, bet jābūt arī augstai psiholoģiskai kultūrai. Tas nozīmē, ka ikvienam, kurš strādā skolā, būtu jācenšas izprast ne tikai savu personību, bet arī saskarsmes partneru – skolēna, kolēģa, skolēna vecāku, direktora u.c. – personības.[3;42]
Pedagoģiskā saskarsme – tā vienmēr ir skolotāju un skolēnu intelekta, emociju un gribas mijiedarbība, kas pedagoģiskajā procesā ir ļoti aktuāla tēma.[3;43]
Balstoties uz minēto aktualitāti, ir izveidota referāta tēma “Saskarsme pedagoģiskajā procesā”.
Pētījuma priekšmets: saskarsme.
Pētījuma objekts: pedagoģiskais process.
Mērķis: izpētīt saskarsmes procesu un analizēt tā ietekmi uz personības attīstību.
Hipotēze: atklāta, pašpārliecināta un bezkompleksaina saskarsme labvēlīgi ietekmē skolēna personības attīstību.
Uzdevumi: 1. Izpētīt pedagoģiska un psiholoģiska rakstura literatūru par pētāmo problēmu.
Pētnieciskās metodes: literatūras pētīšana, literatūras atlase, iegūto materiālu analīze, pētīšana un apkopošana.
Darba struktūra: darbs sastāv no 5 nodaļām un 2 apakšnodaļām, 17 literatūras avotiem.
Pētnieciskais teorētiskais pamats: I. Daiktere, D. Dinkmaiers, R.Dreikurss, K.G. Jungs, I. Jurgena, J. Kupčs, G. Le Bons, D. Lieģeniece, J.A.Students, A. Vorobjovs, V.Zelmenis.



1. Personība un tās saturs

Personība ir cilvēks ar savām sociāli nosacītajām un individuāli izteiktajām prāta, gribas un jūtu īpašībām, ar savām vajadzībām un interesēm, zināšanām un prasmēm, ar savām spējām, temperamentu un raksturu. Personības īpašības nosaka kā iedzimtība, tā arī apstākļi, kādos personība veidojas (cilvēku sabiedriskās attiecības). Cilvēka personība veidojas šo attiecību sistēmā un pati atklājas šajās attiecībās. Tas atsevišķi spilgti izpaužas cilvēka morālajā pozīcijā – tā atklājas cilvēka attieksmē pret darbu, cilvēkiem un pašam pret sevi.[15;23]…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register