Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:165232
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.04.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Anotācija    5
1.  Izcilākie Latvijas zinātnieki un to atklājumi eksaktajās nozarēs    6
2.  Eksaktie mācību priekšmeti, to definējums    8
3.  Eksakto mācību priekšmetu nozīme skolā    9
4.  Pavērsiens eksakto priekšmetu apguvē    10
5.  Kā uzlabot eksaktās izglītības kvalitāti Latvijā?    11
6.  Praktiskā daļa    12
6.1.  Rojas vidusskolas skolēnu eksāmenu izvēles procentuāls attēlojums no 1998./99. līdz 2007./08. mācību gadam    12
6.1.1.  Matemātikas eksāmena izvēle no 1998./99. līdz 2007./08. mācību gadam    12
6.1.2.  Fizikas eksāmena izvēle no 1998./99. līdz 2007./08. mācību gadam    13
6.1.3.  Ķīmijas eksāmena izvēle no 1998./99. līdz 2007./08. mācību gadam    13
6.1.4.  Bioloģijas eksāmena izvēle no 1998./99. līdz 2007./08. mācību gadam    14
6.1.5.  Ģeogrāfijas eksāmena izvēle no 1998./99. līdz 2007./08. mācību gadam    14
6.1.6.  Ekonomikas eksāmena izvēle no 1998./99. līdz 2007./08. mācību gadam    15
6.1.7.  Informātikas eksāmena izvēle no 1998./99. līdz 2007./08. mācību gadam    16
6.2.  Rīgas Stradiņa Universitātes fakultātes, kurās nepieciešams centralizēto eksāmenu rezultāti    17
6.3  Aptaujas anketas „Eksaktie mācību priekšmeti un skolēnu attieksme pret tiem” rezultātu apkopojums    18
6.3.1.  Respondentu attieksme pret eksaktajiem mācību priekšmetiem    18
6.3.2.  Mācību stundās izmantotās darba metodes    19
  Secinājumi    21
  Izmantoto uzziņu avotu saraksts    22
  Pielikums    23
Extract

Pēdējo gadu laikā Latvijā tiek pievērsta liela uzmanība profesionāli kvalificēta darbaspēku trūkumam, īpaši eksaktajās jomās. Tas liek aizdomāties par šīs problēmas cēloni un risinājumu, lai valsts neieslīktu intelektuālajā bezdibenī. Arvien biežāk uzskata, ka Latvijas vislielākā vērtība ir tās iedzīvotāju zināšanas, gudrība un prasme tās izmantot, tātad- intelektuālais potenciāls. Šis potenciāls ir kā mazs bērns, kurš audzināms no mazotnes, respektīvi, valsts nākotne ir atkarīga no tā, kas tiks ieaudzināts jaunajā paaudzē- jauniešos. Un skola ir tā vieta, kur jaunā paaudze izlemj savu, līdz ar to ir arī Latvijas nākotnes veidotāji.
Tieši tāpēc zinātniski pētnieciskā darba autors izvēlējās tēmu „eksaktie mācību priekšmeti un skolēnu attieksme pret tiem” ar vēlmi noskaidrot skolēnu intereses, kas ar laiku varētu pārvērsties par valsts ekonomikas pamatu, un iemeslus, kādēļ Latvijā trūkst profesionāli kvalificēta darbaspēka. Otrs vadmotīvs autora tēmas izvēlei ir vēlme nākotni saistīt ar medicīnas nozari, kuras pamatā ir eksaktie mācību priekšmeti, tādēļ šī tēma autoram ir ļoti aktuāla.

Zinātniski pētnieciskā darba mērķis:
Iepazīstoties ar skolēnu attieksmi pret eksaktajiem mācību priekšmetiem, radīt iespējamos risinājumus attieksmes uzlabošanā.
Izvirzītie uzdevumi:
Uzzināt informāciju par populārākajiem zinātniekiem un to atklājumiem Latvijas vēsturē, kuri darbojušies eksaktajās jomās.
Noskaidrot, kuri ir eksaktie mācību priekšmeti un kāds ir to definējums.
Iegūt informāciju par fakultātēm Rīgas Stradiņa Universitātē, kur nepieciešami centralizētie eksāmeni eksaktajos priekšmetos.
Izpētīt Rojas vidusskolas skolēnu eksāmenu izvēli eksaktajos mācību priekšmetos no 1998./1999. līdz 2007./2008. mācību gadam.
Izvērtēt Rojas vidusskolas skolēnu attieksmi pret eksaktajiem mācību priekšmetiem.

Zinātniski pētnieciskā darba autora izvirzītā hipotēze: Eksaktie mācību priekšmeti nav aktuāli skolēnu vidū, un tas valstī rada profesionāli kvalificēta darbaspēka trūkumu eksaktajās jomās.

Darbā izmantotās pētnieciskās metodes:
Uzziņu avotu analīze;
Anketēšana;
Eksāmenu statistikas iegūšana, apkopošana un analizēšana.
Darba struktūra: zinātniski pētnieciskais darbs sastāv no titullapas, ievada, 6 nodaļām, secinājumiem, anotācijas, izmantoto uzziņas avotu saraksta, 7 pielikumiem, 7 tabulām, 23 attēliem.

Darba praktiskā nozīme:
Autora jauniegūtā informācija var kalpot kā informatīvais materiāls skolotājiem par pēdējo gadu izvēlētajiem eksāmeniem, gan skolēniem par eksakto priekšmetu popularitāti, kā arī gūt nelielu informāciju par Latvijas zinātniekiem.
Ar autora iegūto informāciju tiks iepazīstināta gan administrācija, gan zinātniski pētnieciskā darba vērtētāji, gan arī paši skolēni.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1133176
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register