-
Sociālpedagoģiskais darbs ar bērniem un viņu ārzemēs strādājošajām ģimenēm
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Izbraukušo ģimeņu aktualitāte sabiedrībā | 5 |
2. | Likumdošanas raksturojums par izbraukušo vecāku pienākumu pildīšanu | 14 |
3. | Ģimenes loma bērnu attīstībā un audzināšanā | 17 |
3.1. | Bērnu attīstības raksturojums | 17 |
3.2. | Ģimenes loma audzināšanā | 20 |
4. | Praktiskais pētījums par aizbraukušo vecāku bērnu sazināšanās iespējām | 23 |
5. | Sociālā pedagoga darbības raksturojums | 30 |
5.1. | Sociālā pedagoga profesijas skaidrojums | 30 |
5.2. | Sociālā pedagoga darbības modelis ar bērnu un viņu ārzemēs strādājošām ģimenēm | 32 |
Secinājumi | 35 | |
Izmantotā literatūra | 36 | |
Pielikums | 36 |
Līdz ar iestāšanos Eiropas Savienībā mūsu valsts iedzīvotājiem ir atvērtas durvis ne tikai ceļojumiem, bet arī darbam ārzemēs. Aizbraukšanas iemesls parasti ir vienkāršs, Latvijā nav darba, vai alga ir pārāk maza. Bieži vecāki dodas peļņā uz ārvalstīm atstājot bērnus mājās, un tas, kas ar viņiem notiek, rada satraukumu ne tikai pedagogos, bet daudz plašākā mērogā. Situācijas ir dažādas: vecāki, kas iejūtas ārzemju vidē, reizēm ņem sev līdzi arī bērnus un paliek tur uz pastāvīgu dzīvi, citi iekrāj naudu un iegādājas dzīvokli tepat Latvijā, lai atgrieztos, savukārt citi tā arī turpina dzīvot starp ģimeni Latvijā un tūkstošiem kilometru tālo dzīves un darbavietu. Šķiršanās no mammas un tēta pirmajā brīdī bērniem var šķist jauks piedzīvojums, kas pamazām pārvēršas skumjās, ilgās un pamestībā. Bērnam līdz ar mammas aizbraukšanu zūd drošības sajūta. Vecākiem, aizbraucot pelnīt naudu ārzemēs, rūpīgi jāapdomā, kurš un kā pieskatīs viņu mazās atvases. Ir daudz gadījumu, ka rūpes uzņemas vecvecāki vai retāk, kādi tuvi radinieki. Lielākas problēmas var rasties, kad mazākie bērni tiek atstāti lielāko pusaudžu aprūpē. Par gadījumiem, kad vecāki aizbrauc uz ārzemēm, vispirms uzzina skolā. Bērniem skolā sākas problēmas mācībās, pasliktinās sekmes un uzvedība, bērni sāk kavēt skolu. Turklāt radi, kuru uzraudzībā bērns atstāts, nelabprāt iesaistās šo problēmu risināšanā. (15)
Sociālam pedagogam jāveic sociālpedagoģisks darbs ar skolēniem, vecākiem un vecvecākiem (aizbildņiem), pie kuriem tiek atstāts bērns, kā arī jāpalīdz saprast, kas ar bērnu notiek, kad vecāki dodas peļņā uz ārzemēm. Bieži vien bērni paliek kopā ar vecvecākiem, tādēļ ir aktuāli izprast un sniegt palīdzību vecajiem ļaudīm bērnu audzināšanā, ir nepieciešams palīdzēt izprast bērnu psiholoģiju - vecumposmu īpatnības. Šī brīža paaudžu problēma izpaužas asāk, nekā bijis iepriekš, jo ir daudz kā jauna mācību apgūšanas procesā un dzīvē vispār. Jo bērns, kas atstāts vecvecāku gādībā, ir lielāks, jo problēma ir dziļāka un ne mazums ir tādu gadījumu, ka jūtoties pamests, bērni vispār vairs neņem vērā pieaugušo aizrādījumus, ar savu darbību nonāk policijas darbinieku uzmanības lokā. …
(Bakalaura darbs.) Līdz ar iestāšanos Eiropas Savienībā mūsu valsts iedzīvotājiem ir atvērtas durvis ne tikai ceļojumiem, bet arī darbam ārzemēs. Aizbraukšanas iemesls parasti ir vienkāršs, Latvijā nav darba, vai alga ir pārāk maza. Bieži vecāki dodas peļņā uz ārvalstīm atstājot bērnus mājās, un tas, kas ar viņiem notiek, rada satraukumu ne tikai pedagogos, bet daudz plašākā mērogā. Situācijas ir dažādas: vecāki, kas iejūtas ārzemju vidē, reizēm ņem sev līdzi arī bērnus un paliek tur uz pastāvīgu dzīvi, citi iekrāj naudu un iegādājas dzīvokli tepat Latvijā, lai atgrieztos, savukārt citi tā arī turpina dzīvot starp ģimeni Latvijā un tūkstošiem kilometru tālo dzīves un darbavietu. Šķiršanās no mammas un tēta pirmajā brīdī bērniem var šķist jauks piedzīvojums, kas pamazām pārvēršas skumjās, ilgās un pamestībā. Bērnam līdz ar mammas aizbraukšanu zūd drošības sajūta. Vecākiem, aizbraucot pelnīt naudu ārzemēs, rūpīgi jāapdomā, kurš un kā pieskatīs viņu mazās atvases. Ir daudz gadījumu, ka rūpes uzņemas vecvecāki vai retāk, kādi tuvi radinieki. Lielākas problēmas var rasties, kad mazākie bērni tiek atstāti lielāko pusaudžu aprūpē. Par gadījumiem, kad vecāki aizbrauc uz ārzemēm, vispirms uzzina skolā. Bērniem skolā sākas problēmas mācībās, pasliktinās sekmes un uzvedība, bērni sāk kavēt skolu. Turklāt radi, kuru uzraudzībā bērns atstāts, nelabprāt iesaistās šo problēmu risināšanā. Sociālam pedagogam jāveic sociālpedagoģisks darbs ar skolēniem, vecākiem un vecvecākiem (aizbildņiem), pie kuriem tiek atstāts bērns, kā arī jāpalīdz saprast, kas ar bērnu notiek, kad vecāki dodas peļņā uz ārzemēm. Bieži vien bērni paliek kopā ar vecvecākiem, tādēļ ir aktuāli izprast un sniegt palīdzību vecajiem ļaudīm bērnu audzināšanā, ir nepieciešams palīdzēt izprast bērnu psiholoģiju - vecumposmu īpatnības. Šī brīža paaudžu problēma izpaužas asāk, nekā bijis iepriekš, jo ir daudz kā jauna mācību apgūšanas procesā un dzīvē vispār. Jo bērns, kas atstāts vecvecāku gādībā, ir lielāks, jo problēma ir dziļāka un ne mazums ir tādu gadījumu, ka jūtoties pamests, bērni vispār vairs neņem vērā pieaugušo aizrādījumus, ar savu darbību nonāk policijas darbinieku uzmanības lokā.
- Rokdarbu iespējas bērna sensorikas attīstībā 3 – 4 gadus veciem bērniem
- Sociālpedagoģiskais darbs ar bērniem un viņu ārzemēs strādājošajām ģimenēm
- Trauksmainības izpausmes jaunākā skolas vecuma bērniem
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Sensoro spēju un runas vienotība bērnu intelektuālā attīstībā 5 – 6 gadus veciem bērniem
Term Papers for university68
-
Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes traucējumiem
Term Papers for university34
Evaluated! -
Sociālā pedagoga darbs ar bērniem, kuriem ir valodas sistēmas nepietiekama attīstība
Term Papers for university71
Evaluated! -
Aroda iemaņu mācīšanas īpatnības speciālajā skolā bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem
Term Papers for university77
-
Sociālpedagoģiskais darbs pusaudžu saskarsmes prasmju veidošanā
Term Papers for university95
Evaluated!