Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Aroda iemaņu mācīšanas īpatnības speciālajā skolā bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem

     

    Term Papers77 Pedagogy, Psychology

21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:634605
 
Author:
Evaluation:
Published: 28.09.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 31 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācijas    3
  Ievads    6
1.  Speciālā izglītība Latvijā    9
1.1.  Speciālās izglītības pamatnostādnes    9
1.2.  Speciālā izglītība Latvijā vēsturiskjā skatījumā    10
2.  Skolēnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem personības raksturojums    12
2.1.  Fiziskā attīstība    15
2.2.  Kognitīvā attīstība    15
2.3.  Psihosociālā attīstība    20
3.  Aroda iemaņu mācīšanas iespējas speciālajā skolā    24
4.  „Aroda iemaņu”mācību programmas metodiskais nodrošinājums    26
4.1.  Mācību programmu izstrāde mācību priekšmetos    26
4.2.  Mcību metožu izvēle    28
4.3.  Darba prasmju un iemaņu apguves īpatnības aroda iemaņu programmas apguves laikā    37
5.  Mācību programma „Aroda iemaņas” speciālajā skolā bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem    39
6.  Pedagoģisks pētījums par mācību programmas „Aroda iemaņas” aprobāciju Rudzātu speciālajā internātpamatskolā darbā ar bērniem, kuriem ir vidēji un smagi garīgās attīstības traucējumi    42
  Secinājumi un rekomendācijas    53
  Nobeigums    55
  Kopsavilkums    56
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    57
  Pielikumi    60
Extract

Diplomdarba tēma ir „Aroda iemaņu mācīšanas īpatnības speciālajā skolā bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem”.


Pētījums veikts ar mērķi noskaidrot bērnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem mācīšanas īpatnības aroda iemaņu stundās.
Darbs sastāv no ievada, piecām nodaļām, secinājumiem un rekomendācijām, nobeiguma, kā arī izmantoto avotu un literatūras saraksta un vairākiem pielikumiem.
Ievadā izklāstīta tēmas aktualitāte, nosprausts darba mērķis, izvirzīta hipotēze un izstrādāti uzdevumi tās pierādīšanai.
Pētījuma 1. nodaļā iekļauts speciālās pedagoģijas vēsturiskais apskats un pamatnostādnes.
2. nodaļā aprakstītas aroda iemaņu mācīšanas īupatnības speciālajā skolā.
3.nodaļā apskatīts skolēnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem personības raksturojums.
4. nodaļā aplūkots „Aroda iemaņu”mācību programmas metodiskais nodrošinājums.
5 .nodaļa aroda iemaņu mācību programmas teorētisku apskatu.
6.nodaļa satur pētījuma praktiskās daļas aprakstu un rezultātu analīzi.
7. nodaļā apkopoti metodiski ieteikumi, kas domāti mācību programmas „Aroda iemaņas” realizācijai skolā bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem.
Secinājumi un rekomendācijas satur darba rezultātu apkopojumu.
Nobeigums satur darba analīzi.
Mūsdienu sabiedrībā ir ievērojama cilvēku daļa, kuru iespējas tādā vai citādā veidā ir ierobežotas. Pie tiem pieder arī bērni ar intelektuālās darbības traucējumiem. Pasaulē arvien vairāk sastopami bērni, kuriem ir veselības traucējumi.
Valstij neatkarīgi no ekonomiskajām grūtībām ir jāiedala līdzekļi no valsts budžeta arī to cilvēku izglītošanai un aprūpei, kuriem sakarā ar viņu veselību vai attīstības traucējumu jāsniedz iespēja iegūt viņu spējām un veselības stāvoklim atbilstoša izglītība - speciālā izglītība, kā arī jāparedz iespējas šādiem cilvēkiem integrēties sabiedrībā un veikt pašaprūpi.
Speciālās izglītības nodrošināšanu paredz Latvijas izglītības likumi. Bērni ar garīgās attīstības traucējumiem var iegūt pamatizglītību un vidējo izglītību speciālās izglītības iestādēs, ja izglītojamajam tajā ir nodrošināti apstākļi atbilstoši viņa veselības stāvoklim un attīstības traucējumu raksturam.
Pašlaik Latvijā ir aptuveni 9000 bērnu ar īpašām vajadzībām, kuru integrācija parastajās skolās vairumā gadījumu ir apgrūtināta. Speciālās izglītības programmas īsteno, ņemot vērā izglītojamā veselības stāvokli un iespējas. Šis darbs notiek Vispārējās izglītības un Profesionālās izglītības likuma ietvaros. (5;3)
Izglītības iestādei ir jānodrošina vislabvēlīgākos apstākļus bērna ar speciālām vajadzībām attīstībai un integrācijai sabiedrības dzīvē neatkarīgi no tā, vai bērns izglītību iegūst vispārējās izglītības vai speciālās izglītības iestādēs. Ir vairāku autoru pētījumi defektoloģiskajā pedagoģijā un psiholoģijā. Šo bērnu attīstības problēmas ir pētījuši daudzi defektoloģijas, pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieki, kā S.Zabramnaja, Ļ.Vigodskis, V.Levi un citi. Pie mums Latvijā šiem pētījumiem pievērsušies V.Avotiņš, S.Liepiņa, M.Raščevska, M.Valce un citi.
Katrs skolēns ir unikāla būtne ar atšķirīgām interesēm, spējām, temperamentu un veselību un tikai sev raksturīgu mācīšanās stilu. Bērni ir atšķirīgi, un viņiem ir dažādas vajadzības un izglītošanās motivācija. Skolēns būs labāk motivēts mācīties, ja skolotājs stundās ievēros viņa personības īpatnības, attīstības līmeni un uztveres spējas. Tas sagādā papildus grūtības skolotājam, tomēr tas ir būtiskas efektīvas mācīšanās nosacījums. Skolotājam iejūtīgi un uzmanīgi jāpēta un jāseko līdzi katra bērna attīstības dinamikai, jāizvēlas atbilstošas mācību metodes, jāparedz katram skolēnam nepieciešamais laiks, jāsniedz vajadzīgais atbalsts, lai palīdzētu ikvienam skolēnam sasniegt izglītības mērķus.
Satversme deklarē jebkura Latvijas iedzīvotāja tiesības uz izglītību. Bērnu tiesību aizsardzības likums nosaka bērniem vienādas tiesības un iespējas iegūt izglītību atbilstoši viņu spējām. Izglītības likums, Vispārējās izglītības likums Speciālās izglītības attīstības koncepcija un Darbības programma bērnu ar speciālām vajadzībām integrēšanai vispārējās izglītības iestādēs nosaka speciālās izglītības pamatprincipus. Ir izstrādāti speciālās pamatizglītības programmu paraugi. Mācību plāns atspoguļots valsts pamatizglītības standartā, izglītības programmā, priekšmetu standartos. Šie dokumenti nosaka izglītības pakāpes programmas mērķus, katra priekšmeta uzdevumus, izglītības saturu un mācību slodzi.
Strādājot ar bērniem, kuriem ir garīgās attīstības traucējumi, īpaša uzmanība jāvelta viņu sagatavošanai dzīvei pēc skolas beigšanas.Bērniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem tiek piedāvāts apgūt profesionālo izglītību specīālo skolu arodklasēs. Tas paver šiem skolēniem iespēju pēc skolas beigšanas turpināt apgūt profesiju kādā profesionālās izglītības iestādē vai atrast spējām un prasmēm piemērotu nodarbošanos darba tirgū. Savukārt skolēniem ar smagiem un vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem grūtības sagādā pat vienkāršas, ikdienišķas sadzīves situācijas. Tāpēc īpaša vērība veltāma viņu sagatavošanai ikdienas dzīvei, elementāru darba iemaņu apguvei un pašapkalpei, kā arī, ievērojot viņu spējas un traucējuma dzi;lumu, arī profesionālu darba iemaņu attīstīšanai, kuras viņiem vēlāk palīdzētu veiksmīgāk iekļauties sabiedrībā.
Šāda skolēnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem apmācība arodklasēs (aroda iemaņu klasēs) mūsu valsts izglītības sistēmā ir ieviesta samērā nesen, tāpēc tā paver plašas izpētes iespējas un ir aktuāla kā speciālās izglītības teorētiķiem, tā arī praktiķiem.
Diplomdarba tēma: Aroda iemaņu mācīšanas īpatnības speciālajā skolā bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem.
Pētījuma objekts: mācību process speciālajā internātskolā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem.
Pētījuma priekšmets: Aroda apmācības stundas spec.int.skolā bērniem ar gat.
Pētījuma mērķis: izpētīt aroda iemaņu mācīšanas īpatnības un to likumsakarības.
Pētījuma uzdevumi:
1. Atlasīt un analizēt atbilstošu literatūru.
2. Noskaidrot bērnu ar vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem izglītošanas iespējas vēsturiskā un mūsdienu aspektā,
3. Izpētīt aroda apguves nodrošināšanas iespējas bērniem ar vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem speciālajās skolās
4. Izstrādāt amatu apguves programmu un veikt tās aprobāciju speciālā internātpamatskolā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem.
5.Izstrādāt metodiskus ieteikumus aroda apmācības skolotājiem darbam ar bērniem , kuriem ir vidēji smagi garīgās attīsatības traucējumi.
Pētījuma bāze: Rudzātu speciālā internātpamatskola.
Pētījuma laiks: 1.09.2006.- 1.01.2007.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1168628
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register