Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:326691
 
Author:
Evaluation:
Published: 31.01.2013.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Used
Extract

3. Motivācijas veicināšanas iespējas
Ikdienā bieži nākas dzirdēt dažādus viedokļus par to, ka šodienas sabiedrībā jaunieši bieži vien paši nezina, ko vēlas sasniegt dzīvē, kādi ir viņu karjeras plāni. Šai jauniešu neziņai un apjukumam par galveno iemeslu var nosaukt motivācijas trūkumu gan mācībās, gan tālākajā izaugsmē. Labi atalgots darbs pamatā balstās uz labu izglītību, taču arī tas nemotivē skolēnus mācīties. Motivācijas trūkums ir arī iemesls daudzu skolēnu nesekmībai. “Anketējot bērnus, kas palikuši uz otru gadu, noskaidrots, ka galvenā problēma ir motivācijas trūkums. Pārāk sarežģīta mācību viela vai saskarsmes problēmas ar skolotāju tiek minētas retāk. Pārsvarā šie bērni atzīst, ka viņiem nav motivācijas mācīties.”
Motivācijas trūkums nav problēma, kas saista kādu noteiktu sabiedrības daļu, bet gan to visu kopumā. Tāpēc motivācijas veicināšanas jautājums ir plaši izplatīts un tam tiek piedāvāti dažādi risinājumi gan individuāli (personīgā motivācija), gan risinājumi skolēniem kopumā.
Bieži vien jauniešiem ir grūti atrast atbildes uz tādiem nozīmīgiem jautājumiem kā nākotnes plānošana, karjeras izvēle, tālākā attīstība. Tādēļ svarīgi ir, ka ir kāds, kas norāda pareizo virzienu janiešiem, lai tie paši spētu atrast atbildes uz sev svarīgiem jautājumiem. Jauniešus vajag iemācīt pašiem sevi motivēt. Gan vecākiem, gan skolotājiem, gan pašiem jauniešiem ir jāiesaistās motivācijas trenēšanā, laika plānošanā, patstāvīguma trenēšanā, rakstura izaugsmē. Šī ir tā sauktā “Trīstūra metode”, kad visas iesaistītās puses iesaistās skolēna darbaspēju attīstības veicināšanā, taču svarīgi, lai skolēns pats, ar vecāku un skolotāju palīdzību, iemācās sevi motivēt darbam, nospraust nākotnes mērķus.
Motivācijas trūkums nav problēma, kas skar tikai jauniešus Latvijā. Tā ir globāla problēma, kuru risina visā pasaulē. Ārzemēs kā viens no populārākajiem motivēšanas veidiem ir koučings jeb personīgās izaugsme treniņš. Ar personīgās izaugsmes trenera palīdzību jauniešiem tiek piedāvāta iespēja, pirmkārt, jau iepazīt pašam sevi, atklāt savu raksturu. Taču galvenais mērķis ir iemācīt pielietot koučingu ikdienā, lai jaunieši paši spētu nodefinēt un sasniegt savus mērķus. Visa koučinga būtība ir balstīta uz personīgo izaugsmi, darbaspēju palielināšanu, sevis motivēšanu, mērķu definēšanu.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1329213
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register