Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:866300
 
Author:
Evaluation:
Published: 04.02.2008.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 8 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    5
1.  Jaunības vecumposma vispārīgs raksturojums    7
1.1.  Jauniešu fiziskā attīstība    10
1.2.  Jauniešu intelektuālā attīstība    11
1.3.  Personības īpašības jauniešu vecumā    12
1.4.  Jauniešu attiecības ar pieaugušajiem    15
1.5.  Attiecību īpatnības ar vienaudžiem    18
1.6.  Draudzība un mīlestība jauniešu vecumā    21
2.  Konflikta jēdziena raksturojums    22
2.1.  Konfliktu veidi    24
2.2.  Sarunu posmi konfliktsituācijā    26
2.3.  Konflikta risināšanas stratēģijas    28
  Secinājumi    33
  Literatūra    34
Extract

IEVADS

Cilvēki ir sabiedriskas būtnes. Viņu uzvedība pauž sociālu kustību. Visas problēmas ir sociālas problēmas, un tās var atrisināt tikai sabiedriskā kontekstā, jo tikai grupā uzvedībai ir nozīme.
Balstoties uz demokrātiskas sabiedrības likumiem un noteikumiem, katram cilvēkam ir tiesības uz savu viedokli un aktīvu darbību sabiedriskās dzīves procesos. Doma, ka vienai personai ir vara pār citu, ir pilnīgi nepieņemama. Tāpēc konfliktus var uzskatīt par demokrātiskas un sociāli vienlīdzīgas sabiedrības raksturīgākajiem procesiem, jo konflikti ir divu pretrunīgu uzskatu sadursme un cīņa. Tas, ka cilvēki konfliktē savā starpā nozīmē, ka viņi ir individuālas, neatkarīgas personības un nebaidās izteikt savus uzskatus sakarā ar kādu problēmu. Tātad konflikti ir nenovēršami, bet tos jārisina. Agrāk konfliktus risināja vienkārši, notika cīņa, kurā stiprākais drīz vien uzvarēja. Demokrātiskā sabiedrībā pirmkārt, risinot konfliktus, jāpastāv savstarpējai cieņai un cilvēcībai.
Tā kā demokrātiskā sabiedrībā katram cilvēkam ir ,,vārda” tiesības, lielu lomu mūsdienu sabiedrībā ieņem arī jaunieši. R. Dreikurss (1968. g.), aplūkojot jauniešu problēmu, ir mēģinājis izskaidrot jauniešu protesta izpausmes ar paaudžu konfliktu, jo jaunieši un pieaugušie dzīvo katrs savā atšķirīgā pasaulē: ,,Agrāk šajā vecuma periodā jaunais cilvēks, no vienas puses, vēl bija pusaudzis, bet no otras – jau dzīvoja pieaugušo pasaulē. Viņš lēnām un pakāpeniski kļuva pieaudzis. Viņš dabūja darbu, brauca pats ar savu auto, deva savu ieguldījumu ģimenes budžetā un uzņēmās atbildību par saviem jaunākajiem brāļiem un māsām. Tas viss ir mainījies. Tagad šis jaunais cilvēks ar pieaugušo sabiedrību atrodas konfliktā. Viņš ir brīvs no jebkādas atbildības, un šī brīvība rada vēlmi paildzināt savus jaunieša gadus. Viņš nevēlas uzņemties pieaugušo atbildību. Jaunieši ir kļuvuši par ietekmīgu sabiedrības grupu, kas dzīvo savā atšķirīgā pasaulē. Šo atšķirību viņi cenšas panākt ar savu uzvedību un ārējo izskatu.” [1,159].
Saskarsmē ar jauniešiem galvenais ir apzināties, ka viņu galvenā vajadzība ir būt piederīgiem pie kaut kā, justies daļai no veselā, identificēties ar savu skolu, vienaudžiem,
ģimeni un sabiedrību. Tomēr sacensību gaisotne, kas valda lielākajā daļā vidusskolu, rada skolēnos godkāri un alkas pēc uzvaras.
Pētījuma temata izvēli noteica interese par izmaiņām, kas notiek cilvēkā jauniešu vecumposmā, un kā tās saistās ar jauniešu uzvedību un attieksmi pret konfliktu.
Pētījuma mērķis: izpētīt vidusskolas skolēnu attieksmi pret konfliktiem un konfliktsituācijās visbiežāk izmantojamās konfliktu risināšanas stratēģijas.

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1125103
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register