Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:707399
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.02.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
Ievads    3
Kas ir aptauja?    4
2.1  Aptauju organizēšanas galvenie priekšnosacījumi    4
2.2  Jautājumu veidi    4
Aptaujas uzbūve    5
3.1  Vispārīgs aptaujas formāts    5
3.2  Respondentu formāts    6
Aptauju veidi    9
4.1  Individuāla aptauja    9
4.1.1  Anketu izplatīšana un savākšana ar pasta starpniecību    9
4.1.2  Monitorā atgriešana    10
4.2  Intervijas    10
4.2.1  Intervēšanas galvenie noteikumi    10
4.3  Telefoniska aptauja    11
4.4  Aptaujas veidu salīdzinājums    11
Respondentu atsaucība    12
Secinājumi    14
Izmantotā literatūra    15
Extract

Bieži vien dzīvē rodas situācijas, kad problēmu novērtēšanai un apzināšanai ir vajadzīgs daudzu cilvēku viedoklis. Efektīvākais un ātrākais veids, kā uzzināt cilvēku domas par radušos situāciju, ir veikt aptauju. Aptaujai ir trīs galvenie veidi – individuālā aptauja, intervija un telefoniska aptauja.
Lai izveidotu cilvēkiem saprotamu aptauju, ir jāievēro vairāki priekšnosacījumi, kā arī jāizprot jautājumu veidi, to atšķirības. Lai šī aptauja respondentiem būtu ērti aizpildāma, aptaujas veidotājiem ir jāizvēlas piemērotākais respondentu formāts, kas parasti ir atkarīgs no uzdoto jautājumu formāta.
Noteikti jāatceras, ka ne visām situācijām ir piemēroti visi trīs aptaujas veidi, tāpēc jāprot atšķirt, kurš veids ir piemērotāks konkrētajai situācijai.
Aptauja ir dokuments, kurā ir ietverti jautājumi un cita veida plānoti punkti, ko izmanto aptaujājot garāmgājējus, lai veiktu kādu konkrētu analīzi. Galvenokārt aptaujas tiek lietotas pārskatu pētniecībā, bet tās izmanto arī eksperimentos, lauka pētījumos un citos novērošanas veidos. Aptaujām var būt dažādi mērķi, piemēram, aprakstoši, paskaidrojoši un pētnieciski. Anketēšana ir labākais veids, lai aptaujātu lielas iedzīvotāju grupas.
Aptauju organizēšanas galvenie priekšnosacījumi:

1.Jāizvēlas piemēroti jautājumu veidi;
2.Skaidri, nepārprotami jautājumu formulējumi – jautājumiem jābūt skaidri definētiem, lai respondentam nerastos neskaidrības par to, kas viņam konkrēti tiek prasīts;
3.Jāizvairās no divdomīgiem jautājumiem – bieži, uzdodot jautājumus, aptaujas sastādītājs neiedomājas, ka viņa uzdotais jautājums ir saprotams divdomīgi, lai no tā izvairītos, pirms anketu nodod respondentiem, tā ir jāpārlasa vēl kādu lieku reizi;
4.Jāveic respondentu atlase – respondentiem jābūt kompetentiem atbildēt uz uzdotajiem jautājumiem.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1139093
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register