Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:606293
 
Author:
Evaluation:
Published: 10.06.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Regulas 1408/71 un 883/2004 – sociālās drošības sistēmu koordinācija (katrā valstī ir sociālās apdrošināšanas sistēma, kurā strādājošie ik mēnesi veic noteiktas iemaksas, lai nodrošinātos pret sociālās apdrošināšanas risku iestāšanos):
1)koordinē sociālās apdrošināšanas iemaksas starp valstīm – savāc datus, cik ilgi kāda persona bijusi nodarbināta katrā no valstīm (jāņem vēra viss laiks, kas nostrādāts ES);
2)nosaka sociālās drošības sistēmas pabalstu piešķiršanas kārtību – pastāv dažādi apgrūtinājumi, piem., lai kvalificētos par bezdarbnieku, tiek prasīts noteikts nostrādātais laiks; vecuma pensijas saņemšanai nepieciešams noteikts stāžs (tagad Latvijā būs 20 gadi).
Īpašie pārvietošanās un uzturēšanās tiesību aspekti - ES migrācijas pilsoņu pārvietošanās un uzturēšanās tiesības vs. Nacionālās migrācijas tiesības (kad nav robežšķērsošanas elementa).
*tikko kāds ES pilsonis dodas uz citu dalībvalsti, tā uz viņu attiecas direktīva un visa paplašinātā ģimenes locekļu definīcija – kamēr persona nešķērso robežu, tikmēr direktīvu nevar piemērot un imigrācijas jautājumi ir dalībvalsts kompetencē (veidojas diezgan absurda situācija, ko dēvē par apgriezto diskrimināciju, jo darbojas divi dažādi regulējumi – daudzas dalībvalstis tāpēc ir atteikušās no tā, ka nacionālie akti paredz citādāk nekā direktīva);
*direktīva 2004/38:
1)tvērums – nepieciešams robežšķērsošanas elements:
-braucot uz citu dalībvalsti, var pievienoties arī ģimenes locekļi, kas ir trešo valstu pilsoņi, kuri nekad iepriekš nav uzturējušies nevienā citā dalībvalstī;
-atgriežoties savā dalībvalstī pēc uzturēšanās (nodarbinātības), var pievienoties arī ģimenes locekļi, kas ir trešo valstu pilsoņu, kuri iepriekš nav uzturējušies citā dalībvalstī.
2)pakalpojumu sniegšana – sniedzot pakalpojumus citā dalībvalstī, savas izcelsmes valstī uzturēšanās tiesības ir arī trešās valsts pilsonim (laulātajam).
Piem., Latvijā iebrauc ēģiptietis, uz Imigrācijas likuma pamata iegūst uzturēšanās atļauju kā trešās valsts pilsonis. Ja apprecas ar latvieti un abi pārvietojas uz citu dalībvalsti vai sāk nodarboties ar pakalpojumu sniegšanu citā dalībvalstī, lai būtu robežšķērsošanas elements, pret viņiem var piemērot direktīvu ar paplašināto ģimenes locekļu definīciju.
NB! Tomēr it atsevišķi gadījumi, kad nav nepieciešams robežšķērsošanas elements (izņēmums darbojas vienīgi tajos gadījumos, kad ES pilsonim būtu vispār liegts baudīt kādas tiesības).

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register