Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:118707
 
Author:
Evaluation:
Published: 13.06.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 18 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Izmantotie saīsinājumi    3
  Ievads    4
1.  Latvijas likumdošanas orgāns – Saeima    7
1.1.  Parlamenta un deputāta jēdziens    7
1.2.  Parlamenta izveidošana un tā darbība – vēsturiskais aspekts    10
2.  Partiju darbs Saeimā un frakcijās    14
3.  Partiju ietekmes palielināšanas meklējumi cīņā par iekļūšanu Saeimā    19
3.1.  Partiju dalīšanās, apvienošanās un jaunu partiju veidošana pirms Saeimas vēlēšanām    21
3.1.1.  Partiju šķelšanās un apvienību veidošana    21
3.1.2  Jaunu partiju veidošana pirms Saeimas vēlēšanām    28
3.2.  Partiju finansēšanas procesi un to ierobežošana    31
4.  Deputātu darba organizācija un darbības kontrole    40
  Secinājumi un priekšlikumi    44
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    47
Extract

Saeima ir Latvijas Republikas augstākais valsts varas orgāns, kurai pieder likumdošanas tiesības. Tas ir vienkameras parlaments, kurā ir 100 deputāti. Saeimas galvenais uzdevums ir likumprojektu izskatīšana. Likumdošanas iniciatīva Latvijā pieder
• Valsts prezidentam,
• Ministru kabinetam,
• Saeimas komisijām,
• Ne mazāk kā 5 Saeimas deputātiem,
• 1/10 vēlētāju.
Pēc likumprojekta izstrādes, tas tiek reģistrēts Saeimas kancelejā un tiek nodots atbildīgajai komisijai tā izskatīšanai. Saeimas plenārsēdēs, likumprojekts tiek izskatīts 3 vai 2 lasījumos atkarībā no tā, kā tas noteikts likumā. Galīgo pieņemtā likuma variantu nosūta Valsts prezidentam, kurš likumu izsludina. Prezidents likumu var arī nodot Saeimai atpakaļ, tā otrreizējai izskatīšanai, vai arī apturēt tā izsludināšanu uz 2 mēnešiem un, ja 1/10 vēlētāju pieprasa, tad nodot to tautas nobalsošanai. Likums stājas spēkā 14 dienas pēc izsludināšanas, ja likumā nav noteikts cits termiņš.
Latvijā kā tiesiskā valstī tiek realizēts varas dalīšanas princips. Vara tiek dalīta likumdošanas varā, izpildvarā un tiesu varā. Likumdošanas vara tiek realizēta partiju darbības ietekmē, jo piesakot savu partiju kandidātus vēlēšanām, partijas atkarībā no saņemtajām vēlētāju balsīm, iegūst noteiktu deputātu mandātu skaitu parlamentā jeb Saeimā.

1.1. PARLAMENTA UN DEPUTĀTA JĒDZIENS

Saeimu ievēl vienlīdzīgās, tiešās, aizklātās, brīvās un proporcionālās vēlēšanās, piešķirot vietas partijām, kuras iegūst vismaz 5 % balsu. Vēlēšanas notiek reizi četros gados, oktobra pirmajā sestdienā. Saeimu ievēlē uz četriem gadiem. Šādu skaidrojumu var gūt arī LR Satversmes II nodaļā, kas izklāstīts 5., 6., 10.un 11.pantā.
Tomēr jāpiebilst, ka LR Satversme nav vienīgais likums, kas regulē Saeimas vēlēšanu norises kārtību. Ir vēl virkne likumu, kas sīki izklāsta to, kādā veidā notiek vēlēšanas, kā reģistrējami deputātu kandidātu saraksti, kas drīkst un kas nedrīkst tikt iekļauts šajos sarakstos, kas atbild par norises kārtību utt.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register