Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:963824
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.08.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 16 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
1.  Pamatjēdzieni un masu mediju darbības pamatprincipi    5
1.1.  Plašsaziņas līdzekļu funkcijas    5
1.2.  Plašsaziņas līdzekļi kā „ceturtā vara”    8
1.3.  Plašsaziņas līdzekļi dažādās politiskajās sistēmās    9
1.3.2.  Plašsaziņas līdzekļu loma demokrātiskā valstī    10
1.4.  Plašsaziņas līdzekļu modeļi un to raksturojums    12
1.4.1.  Sabiedriskie mēdiji    12
1.4.2.  Globālie mediji    13
1.4.3.  Neatkarīgie mediji    14
1.4.4.  Pretrunīga ziņu interpretēšana dažādos masu medijos    14
1.4.5.  Ideālais masu mediju modelis    14
2.  Politikas un plašsaziņas līdzekļu mijiedarbība dažos sociālpolitiskās dzīves virzienos    15
2.1.  Mediju ietekme uz valsts politiku    16
2.2.  Masu mediju izmantošana priekšvēlēšanu kampaņās    16
2.3.  Sabiedriskā viedokļa izzināšana    17
2.4.  Propaganda    18
2.5.  Masu mediju vieta un loma politiskajos konfliktos    18
2.6.  Situācija Latvijā    19
3.  Secinājumi    21
4.  Izmantotie avoti    23
Extract

Mūsdienu pasaulē plašsaziņas līdzekļi ir neatņemama sabiedriskās dzīves sastāvdaļa. Sabiedrību var uzskatīt par informācijas patērētāju, kuram tā veido attieksmi un lielāko daļu priekšstatu par apkārt notiekošo. Bieži vien masu mediji tiek uztverti tikai kā informācijas sniedzēji, taču patiesībā, tie jau ilgu laiku ieņem svarīgo lomu pasaulē notiekošajos procesos un ne velti tiek saukti par „ceturto varu”.
Neskatoties uz to, ka līdz šim neesmu sevišķi iedziļinājies šajā jautājumā, atskatoties uz vairākiem pēdēja laika politikas notikumiem varēju secināt, ka mūsdienās aizvien biežāk paceļas jautājums par masu informācijas līdzekļu būtību un darbību demokrātiskajā sistēmā, tostarp arī Latvijā, kur arvien skaidrāk ir saskatāma to iedarbība uz sociālpolitiskajiem procesiem.
1. Pamatjēdzieni un masu mediju darbības pamatprincipi
Plašsaziņas līdzekļi (arī masu saziņas/informācijas līdzekļi, mediji) – ir sociālie institūti un komunikāciju kanāli, kas nodrošina sistemātisku informācijas vākšanu, apstrādi un izplatīšanu1 visai sabiedrībai, izmantojot speciālus tehniskus līdzekļus.
Pie masu informācijas līdzekļiem galvenokārt pieskaita presi, radio, televīziju un internetu.
Ļoti daudzi pasaulē plašsaziņas līdzekļus uzskata par profesionālu starpnieku starp nemitīgu informācijas plūsmu un sabiedrību.
1.1. Plašsaziņas līdzekļu funkcijas
Mediju funkcijas ir ļoti dažādas. Jebkurā mūsdienu sabiedrībā tie savā veidā veic virkni politisko funkciju. No tām vissvarīgākā ir informatīvā funkcija.
1.1.1. Sabiedrības informēšanas funkcija.
Tajā ietilpst iedzīvotājiem un varas orgāniem svarīgāko ziņu vākšana un izplatīšana. Masu mēdiju iegūta un nododama informācija sastāv ne tikai no bezpersoniskās faktu atspoguļošanas, bet arī no tās komentēšanas un novērtējuma.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1121572
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register