Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:694201
 
Author:
Evaluation:
Published: 24.03.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  LOGOPĒDIJA    4
  BALSS VEIDOŠANAS FUNKCIJA    7
  RUNAS TRAUCĒJUMU KLASIFIKĀCIJA    9
  DISLĀLIJA    12
  DIZARTRIJA    19
  RINOLĀLIJA    28
  STOSTĪŠANĀS    31
  LASĪŠANAS UN RAKSTĪŠANAS RTAUCĒJUMI    36
  DISLEKSIJA    38
  DISGRAFIJA    43
  ALĀLIJA    46
  AFĀZIJA    52
  BALSS TRAUCĒJUMI    57
Extract

Logos – vārds, paidija – mācība, zinātne, kas ietver sevī valodas defektu novēršanas teoriju un praksi, atklāj defektu rašanās cēloņus un veic praktisko darba kompleksu. Logopēdija – viena no speciālās pedagoģijas nozarēm. Bez tām arī vēl tiflopedagoģija, oligofrēnopedagoģija, surdopedadoģija. Logopēdija pēta valodas traucējumu cēloņus, simptomātiku, defekta struktūru. Logopāti – personas ar valodas traucērjumiem. Logopātu runa ir nepareiza fonētiskā, gramatiskā un leksiskā ziņā. Bieži logopāta runa neatbilst bērna vecumam. Runas defekti paši neizzūd, tie ir jālabo. Tas kavē bērna attīstību. Atkarībā no vecuma ir prmsskolas, skolas, pieaugušo (klīniskās, neiroloģiskās nodaļās) logopēdi.
Logopēdija saistīta ar anatomiju, fizioloģiju, pedagoģiju, psiholoģiju, valodniecību, ārstniecisko fizkultūru, otolaringoloģiju, neirofizioloģiju un neiropatoloģiju.
Pēdēlos gados strauji pieaug logopātu skaits. Masu skolās apmēram 40-50 % bērnu ar valodas traucējumiem. Faktori, kas to ietekmē:
labāka uzskaite,
medicīnas attīstība,
dzimst bērni ar lūpu, aukslēju šķēlumiem (ekoloģijas dēļ),
traumas (galvas smadzeņu, dzembdību),
dzīves straujais ritms.
Logopēdijas uzdevumi:
valodas traucējumu izplatības, simptomātikas un cēloņu izpēte,
jāizpēta, kā valodas traucējumi ietekmē personības veidošanos, bērnu psihisko un fizisko attīstību,
noskaidrot valodas defektu mehānismus un struktūru,
sistematizēt un klasificēt valodas traucējumus,
izstrādāt principus un metodes runas traucējumu diagnosticēšanai un korekcijai,
valodas traucējumu profilakse,
jāpilnveido logopēdiskās palīdzības organizācija.
Teorijai un praksei jābūt saistītām. Teorija – dinamika, mehānismi, valodas traucējumu struktūra. Prakse – korekcija, profilaktiskā darba korekcija. Lai logopēdu darbs būtu sekmīgs, nepieciešami attiecīgi apstākļi sadarbībai ar citiem speciālistiem – pediatriem, psihiatriem, neiropatologiem, lingvistiem. Cieša saikne starp teoriju un praksi. Pilnīgi jāpārzina valodas defekta raksturs. Jāņem vērā logopāta vecums, jo ātrāk sāks labot runas defektu, jo labāk. Līdz 4 -5 g.v. fizioloģiskā šļupstēšana. Stostīšanos var sākt labot no 2 g.v. Valodas defekts jo ilgāks, jo noturīgāks. Jābūt labai sadarbībai ar vecākiem un pedagogiem. Korekcijas darbam jānorit visu diennakti, izņemot, kad guļ. Lielākais darbs vecākiem.
Logopātu attieksme pret savu defektu. Bieži valodas defekts nav izolēts no psihiskās simptomātikas. Reti sastop tīras valodas traucējumu formas. Reti bērns neizrunā tikai vienu skaņu, parasti tā ir skaņu grupa.
Logopēdiskā darba virzieni.
Runas korekcija un attīstība.
Motorikas korekcija: *artikulatorā motorika,
*vispārīgā motorika (roku, kāju),
*sīkā motorika (pirkstu).
Sensoro funkciju attīstīšana (redzes, dzirdes).
Psihisko funkciju attīstīšana (domāšana, atmiņa, uztvere, uzmanība).
Bērna personības izveide (sociālo attiecību korekcija).
Jāstrādā ar vecākiem un pedagogiem. Lai būtu mērķtiecīgs logopēda darbs, jābūt speciālistam savā nozarē.
Valodas teorija.
Vispārīgs jēdziens par runu. Cilvēka runas funkcija – augsti organizēta funkcija, ko apgūst dzīves laikā (2.signālsistēma). Runas funkciju var apskatīt no dažādiem viedokļiem:
no fizioloģiskā – kā strādā runas aparāts, kā saistīts perifērais runas aparāts ar centrālām galvas smadzenēm,
no psiholingvistiskā – motīvs, motīva realizācija,
no lingvistiskā – kā skaņas sakārtojas zilbēs, zilbes vārdos, vārdi teikumos.
Valoda un runa ir hažādi jēdzieni.…

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register