Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:364388
 
Author:
Evaluation:
Published: 02.04.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
1.  Intervija, tās būtība un veidi   
2.  Jautājumu veidi un to izmantošana poligrāfa metodikā   
3.  Intervija kā psihodiagnostikas elements   
  Nobeigums   
  Izmantotās literatūras saraksts   
Extract

Kāpēc pēc manām domām intervija ir tas, kam ir jāpievērš liela uzmanība konsultēšanas laikā? Es esmu vairākus gadus nostrādājusi personāla atlasē un zinu, ka laba intervija atlases laikā var dot daudz vairāk informācijas nekā psiholoģiskā diagnostika. Psihodiagnostiskās metodes ir standartizētas un neatspoguļo personības individualitātes iezīmes tik lielā mērā, kā laba intervija. Intervijas laikā var arī nonākt pie kādas personības problēmas, kas testa laikā ir ļoti aptuveni nosakāmas.
Psiholoģiskās konsultēšanas laikā klients ir līdzīgā situācijā kā atlases laikā. Pirmās vai vairāku sākotnējo konsultāciju laikā psihologs izmanto trīs veidus, kā ievākt informāciju par klientu:
1) novērošana;
2) intervija;
3) diagnostiskās metodes.
No novērojumiem un intervijām psihologs izvirza hipotēzi, bet pēc psihodiagnostikas izdara secinājumus, balstoties uz noteiktu teoriju, kura skaidro noteikto klienta psiholoģisko stāvokli (realitāti). Uz šo secinājumu pamata psihologs var izveidot tālāko nepieciešamo darba plānu vai sniegt rekomendācijas.
Intervija ir svarīga ne tikai diagnostikas nolūkos, bet arī konsultācijas procesā vispār. Prasme pareizi uzdot jautājumus sarunas laikā ir ļoti būtiska. Ja paskatās uz konsultācijas procesa fāzēm:
1) kontakta veidošana – uzmanība klientam;
2) iedrošināšana, uzmundrināšana;
3) jautājumu uzdošana;
4) parafrāžu un apkopojumu veidošana;
5) jūtu atspoguļošana
Tad var redzēt, ka kontakta veidošanas fāzē, jautājumu uzdošanas fāzē, parafrāžu un apkopojumu veidošanas fāzē ir jābūt šai prasmei intervēt cilvēku jeb prast uzdot jautājumus tā, lai psihologs spētu nodibināt kontaktu un iegūt pēc iespējas vairāk informācijas.
Darba mērķis ir:
izanalizēt literatūras avotus par intervijas būtību un veidiem, intervijas lomu un vietu psiholoģiskajā konsultācijā, kā arī sniegt secinājumus.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1121646
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register