Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:400626
 
Author:
Evaluation:
Published: 08.09.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 16 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Ievads    4
1.  Komunikācijas procesa elementi    6
2.  Komunikāciju stili    9
3.  Personības īpašību loma saskarsmē    13
3.1.  Uztveres formu jeb maņu raksturojums un nozīme saskarsmē    13
3.2.  Temperamentu raksturojums saskarsmē    14
4.  Saskarsmes procesi komandā    24
4.1.  Komunikācijas modeļi komandā    26
4.2.  Komandas dalībnieku lomas    27
5.  Komunikāciju apgrūtinošie faktori    29
6.  Komunikatīvo barjeru pārvarēšana un veiksmīgas komunikācijas noteikumi    35
7.  Nevēlama un vēlama komunikācijas partnera modelis    45
  Secinājumi    47
  Literatūras saraksts    48
  Pielikums    49
Extract

Ievads
Mūsdienu ekonomiskās krīzes apstākļos sabiedrībā valda spriedze un saspīlējums, kas ietekmē ikvienu indivīdu, tātad arī indivīda komunikācijas stilu. Tas, savukārt, rada problēmas uzņēmējiem, jo mazinās nodarbināto darba kvalitāte, kā rezultātā cieš organizācijas ražīgums, kura dēļ vadība ir spiesta atlaist vainīgo darbinieku un pieņemt kādu, kas spēj prasmīgi kontrolēt savu komunikācijas stilu.
Šodien izdzīvošana ir atkarīga no darba komandā, kura ar apmācību un treniņu palīdzību ir apguvusi jaunas prasmes un pieredzi, lai spētu sekmīgi veidot saliedētu, elastīgu, radošu un uz mērķi orientētu kolektīva darbu.
Risināmie jautājumi meklē atbildes, kas spētu palīdzēt cilvēkiem pielāgoties pašreizējai situācijai, izprotot apkārtējos, pilnveidojot sevi un mijiedarbojoties grupā ar komunikācijas stilu teorijas un prakses ieteikumu palīdzību.
Sabiedrība sastāv no personībām ar dažādiem komunikāciju stiliem. Indivīdi atrodas nemitīgā savstarpējā mijiedarbībā. Konflikti rodas, ja saskaras dažādi komunikāciju stili. Taču, lai kā arī mēs vēlētos, mēs nespējam izmainīt apkārtējos cilvēkus, bet mēs spējam ļoti lēnām, bet paliekoši mainīt norises sabiedrībā, izzinot sabiedrību un sevi, un tad mainot sevi un savu komunikācijas stilu. Šo ideju vēsta arī kāda 2000 gadu veca pamācība no Bībeles, kas apliecina, ka jau gadu tūkstošus pirms mūsu attīstītās sabiedrības ir sniegta praksē pielietojama atbilde uz jautājumu „Kā uzlabot savstarpējo komunikāciju?”: „Liekuli, izvelc papriekš baļķi no savas acs un tad lūko izvilkt skabargu no sava brāļa acs.”(Mateja evaņģēlijs 7:5) Vai mūsdienu racionāli attīstītā un inteliģentā sabiedrība ir spērusi šo soli?!
Indivīda attiecības ar apkārtējiem ietekmē gan pagātne, ģimene, draugi, gan pārstāvētais sociālais slānis, nacionalitāte, reliģiskā piederība, kā arī ar vecumu, dzimumu u.c. saistītie stereotipi. Attiecības starp cilvēkiem tiek apgūtas atkarībā no konkrētajām saiknēm. Tā soli pa solim veidojas privileģēta, relatīvi nemainīga uzvedība- komunikācijas stils.
Autors šajā pētījumā vēlas noskaidrot, vai ir iespējams klasificēt unikālos komunikāciju stilus pēc to pazīmēm un vai, balstoties uz klasifikāciju, iespējams mainīt un ietekmēt indivīda personisko izaugsmi un attīstīt sekmīgu savstarpējo mijiedarbību grupā, kā arī apzināt komunikācijas stilu lomu cilvēka psiholoģiskajā un profesionālajā attīstībā.
Tādējādi šī pētījuma mērķis ir apzināt praktiskus ieteikumus katra indivīda komunikācijas personiskajā izaugsmē, apkopojot informāciju par komunikāciju stilu teoriju un praksi.

Pētījuma uzdevumi:
1. Izpētīt komunikācijas procesa elementus;
2. Izpētīt komunikācijas stilus;
3. Novērtēt personības īpašību lomu komunikācijā;
4. Izanalizēt saskarsmes procesus komandā;
5. Izzināt komunikāciju apgrūtinošos faktorus;
6. Izstrādāt komunikatīvo barjeru pārvarēšanas un veiksmīgas komunikācijas noteikumus;
7. Izpētīt vēlama un nevēlama komunikācijas partnera modeli;
8. Izstrādāt secinājumus.
Pētījumā izmantotās metodes:
• literatūras analīze;
• anketēšana.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register