Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:464865
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.05.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
  Sociālās percepcijas jēdziens    5
  Savstarpējās uztveres mehānismi    6
  Sociālās percepcijas fenomeni    8
  Pirmais iespaids    9
  Psiholoģiskās barjeras otra cilvēka uztverē    11
  S. Aša sociālās percepcijas teorija    13
  Secinājumi    14
  Izmantotā literatūra    15
  Pielikums    16
  Daži vingrinājumi empātisko spēju pašizziņai    17
  Anketa    18
Extract

Savas galvenās sociālās vajadzības cilvēks apmierina, kontaktējoties ar citiem. Saskarsmes ilgums ir atkarīgs no temperamenta un vecuma. Svarīgs ir ne tikai ilgums, bet arī kvalitāte. Lai cilvēks uzlabotu savu saskarsmi ar citiem un gūtu apmierinājumu, viņam vispirms jāiepazīst pašam sevi.
Cilvēki sociālo percepciju izmanto ikdienas saskarsmē, lai izzinātu otru cilvēku kā individualitāti. Saskarsmes rezultātā veidojas priekšstats par otru cilvēku kā būtni ar savām īpatnībām, ārējo izskatu, rakstura iezīmēm, domāšanas veidu, stereotipiem un individuālajām īpašībām.
Sociālā percepcija sevī ietver uztveres mehānismus: identifikāciju, empātiju, stereotipizāciju, refleksiju; fenomenus: oreola efektu, pirmreizīguma efektu; pirmo iespaidu un psiholoģiskās barjeras.
Sociālās percepcijas mērķis ir izprast otru cilvēku. Tās uzdevums ir mēģināt uztvert otra cilvēka priekšstatus, domas, spējas, emocijas, vēlmes, darbību utt.

Sociālā percepcija ir cilvēku savstarpējās uztveres un sapratnes process, kas realizējas visā saskarsmes laikā.
Jebkura saskarsme sākas ar cilvēku savstarpēju uztveri un no tās ir atkarīgs, kā saskarsme veidosies tālāk. Priekšstata veidošanās par otru cilvēku lielā mērā ir atkarīga no dzīves pieredzes, personības īpatnībām, motivācijas, noskaņojuma.[2]
Ietekmi uz cilvēka uztveri atstāj arī otra cilvēka ārējais izskats, apģērbs, runas manieres, uzvedība, kā arī reālā situācija, kurā notiek saskarsme.
Krievu sociālā psiholoģe G. Andrejeva uzsver, ka uztvert otru cilvēku nozīmē – uztvert ārējās pazīmes, salīdzināt tās ar viņa personības iezīmēm un uz tā pamata interpretēt viņa uzvedību. [1]

Uztveres procesā ir iesaistīta visa cilvēka personība un pašapziņa. Cilvēki izmanto vairākus sociālpsiholoģiskos mehānismus: identifikāciju, empātiju, stereotipizāciju un refleksiju.
Identifikācija ir cita cilvēka izpratne, viņu apzināti vai nepazināti pielīdzinot sev. Identifikācija ir visai plaši izplatīts mehānisms – pēc sevis cilvēks spriež par citiem.

Empātija ir percepcijas mehānisms, kuru parasti izmantojam, kontaktējoties ar mums pazīstamiem, tuviem cilvēkiem. Empātija balstās uz cilvēku prasmi, ko aktualizē vajadzība vai vēlēšanās nostādīt sevi otra cilvēka vietā, izjust viņa stāvokli, pozīciju, paskatīties uz notiekošo ar partnera acīm. Empātija ir intuitīvs izpratnes veids bez apdomāšanas, kad emocionālā iejaukšanās otrā cilvēkā uzreiz izraisa attiecīgu savu rīcību. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register