Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:719293
 
Author:
Evaluation:
Published: 04.06.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Atmiņas pamatveidi    4
  a.Sensorā    4
  b.Īslaicīgā    5
  c.Ilglaicīgā    6
  i.Iegaumēšana    7
  ii.Saglabāšana    8
  iii.Reducēšana    8
  Aizmiršana    9
  Citi atmiņas iedalījuma veidi    10
  a.Tēlainā atmiņa    10
  b.Vārdiski loģiskā atmiņa    11
  c.Motoriskā atmiņa    11
  d.Emocionālā atmiņa    11
  Atmiņas individuāli tipoloģiskās īpatnības    12
  Secinājumi    13
  Izmantotā literatūra    14
Extract

„Tas, ko agrāk esam uztvēruši, pārdzīvojuši, darījuši, var zināmos apstākļos mūsu apziņā atveidoties arī tad, kad šie priekšmeti vai notikumi uz mums vairs tieši neiedarbojas” . Atmiņa ir viens no interesantākajiem psihiskajiem procesiem un cilvēka dzīvē spēlē ļoti lielu lomu. Tā ir iespēja dzīvot tagadnē un ieskatīties pagātnē. Atmiņa ir pamats cilvēkam, jo viss ko darām un zinām ir balstīts uz iepriekš zināmām lietām – tātad atmiņas.
Grāmatā „Psiholoģija vidusskolai” raksta, ka par labu atmiņu sauc tikai labi strukturētu atmiņu, kur katrs jēdziens atrodas savā vietā . Kolominska sarakstītajā grāmatā „Cilvēks: psiholoģija” ir izteikta varbūtība, ka laba atmiņa ir tāda, kurā apvienoti visi tās viedi un tipi. Un tiešām šāds cilvēks ir pastāvējis, ar absolūto atmiņu, un viņu pētīja tolaik jaunais psihologs A. Lurijs. Grāmatā šim cilvēkam vārds nebija, tas bija aizvietots ar „Š”. „Š” bija laikraksta reportieris, kurš uz plānošanas sapulcēm nekad neņēma neko, kur pierakstīt dienas plānu, viņš lieliski atcerējās un pēc tam bez problēmām varēja nosaukt visu paredzēto programmu. Viņa atmiņa bija arī ļoti noturīga, jo viņš pēc 15 – 16 gadiem varēja nekļūdīgi atkārtot sarežģītas vārdu virknes utt. Šo visu lasot, mums vienkāršiem cilvēkiem, liekas, ka viņām gan ir paveicies, bet īstenība nemaz nebija tik skaista. Viņa problēma bija tā, ka viņš neprata aizmirst. Visa informācija burtiski klājās viena uz otras, un tas traucē atmiņas darbību. Nācās izstrādāt īpašu aizmiršanas taktiku, lai atbrīvotu atmiņu no tā, kas nav vajadzīgs.
Atmiņai ir izcila nozīme personības identitātē. To spilgti formulējis režisors: „Tikai tad, kad sākam atmiņu zaudēt – kaut vai pa drusciņai – sākam saprast, ka tieši atmiņa nosaka dzīvi. Dzīve bez atmiņas vispār nav dzīve. Atmiņa nosaka mūsu jūtas, spriedumus, domu skaidrību, pat mūsu rīcību. Bez tās mēs neesam nekas ”(Bunuel, 1984, 4-5lpp)
Rakstīt par atmiņu es izvēlējos tāpēc, ka man gribējās vairāk uzzināt par atmiņu un tās veidiem. Ikdienā nebūtu lasījusi grāmatas, un pētījusi kā tā darbojās un cik ilgi informācija saglabājās katrā no atmiņas fāzēm. Šajā darbā apskatīšu, kas ir atmiņa, kādi ir tās veidi un kādi atmiņas procesi.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register