Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:965271
 
Evaluation:
Published: 19.04.2003.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 16 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Teorētiskā daļa    4
1.1.  Atmiņas veidi    4
1.2.  Atmiņas procesi    6
1.3.  Atmiņas modeļi    9
1.3.1.  Vairākatmiņu modelis    9
1.3.2.  Apstrādes līmeņu modelis    9
1.3.3.  Semantisko līmeņu modelis    10
1.4.  Atmiņas struktūra un funkcijas    10
1.4.1.  Īstermiņa atmiņa    11
1.4.2.  Ilgtermiņa atmiņa    12
1.4.3.  Aizmiršana    14
1.4.4.  Aizmiršanas līkne    16
1.4.5.  Iegaumēt un atcerēties    17
2.  Eksperimentālā daļa    20
2.1.  Īslaicīgās mehāniskās dzirdes atmiņas apjoma noteikšana    20
2.2.  Operatīvās dzirdes atmiņas pjoma noteikšana    23
2.3.  Nepastarpinātās tīšās, verbālās atmiņas izpēte    26
2.4.  Netīšās nepastarpinātās verbālās atmiņas koeficienta noteikšana    27
2.5.  Pastarpinātās tīšās verbālās atmiņas izpēte    29
  Secinājumi un noslēgums    33
  Literatūras saraksts    35
Extract

Atmiņa ir psihisks izziņas process, kurā cilvēks iegaumē, reproducē un aizmirst domas, jūtas, tēlus, kustības, un zināmos apstākļos spēj atsaukt apziņā no jauna pat tad, kad priekšmeti un parādības uz sajūtu orgāniem vairs nedarbojas.
Mērķis: Iepazīties ar psihes izziņas procesu atmiņa.
Uzdevumi: 1) Noskaidrot atmiņas veidus, procesus, modeļus, struktūru un
funkcijas.
2) Veikt testus atmiņas apjoma noteikšanā.
Hipotēze: Tīšās atmiņas apjoms ir lielāks par netīšās atmiņas apjomu.
Atmiņai ir ļoti liela nozīme cilvēka dzīvē, jo pateicoties tai tiek uzkrātas zināšanas,
kuras, savukārt, tiek izmantotas atbilstoši vajadzībām. Bez atmiņas cilvēks nepārtraukti atrastos jaundzimuša bērna stāvoklī. Tas nespētu pat iemācīties staigāt, jo momentā aizmirstu kustības. Atmiņa saista cilvēka pagātni, tagadni un nākotni.
Nemaz tik sen atpakaļ, kad daudzi cilvēki neprata ne lasīt, ne rakstīt, laba atmiņa - precīza atcerēšanās - bija vienīgais pieredzes un zināšanu uzglabāšanas veids. Mūsdienās, pateicoties izglītībai un tehnisko iespēju straujajai attīstībai, cilvēks saņem aizvien vairāk informāciju. Laika gaitā izveidojušies dažādi tās uzglabāšanas veidi., sākot no rokasgrāmatām, enciklopēdijām, vārdnīcām līdz kompjuterizētām datu bankām un programmām. Būtiski kļūst prast lietot un attiecīgi izmantot dažādos informācijas ieguves avotus.
Atmiņu pētī vairākas zinātnes: psiholoģija, fizioloģija, bioķīmija u.c.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1124178
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register