Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:727233
 
Author:
Evaluation:
Published: 30.11.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Sajūtas un uztveres fizoloģiskie pamati   
2.  Sajūtu veidi un likumsakarības   
3.  Uztveres veidi, likumsakarības   
4.  Sajūtu saikne ar uztveri   
5.  Ilūzijas   
6.  Sajūtu un uztveres attīstīšana   
Extract

Ilūzijas
Dažkārt objektu uztverē veidojas izkropļojumi jeb ilūzijas, tās ir atkarīgas no tā kā uztveram tēlu un kāds tas ir patiesībā. Ilūzijas var arī nosaukt par maldīgu uztveri. Redzes ilūziju var klasificēt vairākos veidos: tās, kas saistītas ar acs uzbūves īpatnībām; tās, kas saistītas ar veselā un daļu uztveres attiecībām; nepareiza vertikālo līniju novērtēšana; aso lenķu pārspīlēšana; tās, kas saistītas ar mainīga reljefa un perspektīvas uztveri. Ilūziju darbību veicina cilvēka dabiskā tieksme skatīties objektus noteiktā veidā, tādā veidā maņu orgāni tiek piemānīti. Piemēram, cilvēki uzvelkot vertikāli svītrotas drēbes izskatās tievāki nekā tad, ja tiek uzviktas horizontāli svītrotas drēbes, bet patiesībā cilvēka izmērs ir vienāds abos gadījumos.

Sajūtu un uztveres attīstīšana
Sajūta un uztvere attīstās jau kopš dzimšanas brīža, attīstās maņu orgāni, smadzeņu darbība, kustību koordinācija. Jau mazs zīdainītis dzird, redz, saož, sagaršo, viņam rodas iespaidi par apkārt notiekošo un viņš uztver visu šo informāciju. Vēlāk bērns sāk staigāt, runāt un spēj sajust un uztvert arvien vairāk, ar katru attīstības posmu bērnam attīstās redzes, dzirdes un kustību saikne. Un tā līdz apmēram 30 gadu vecumam sajūtas attīstās un iestājas stabilizācija, bet vēlākākā vecumā tās sarūk. Franču psihologs A. Binē uztveri iedala trīs vecumposmu stadijās: atsevišķu priekšmetu nosaukšanas stadija (5-7 gadi); aprakstīšanas stadija (7-12 gadi); uztveres interpretācijas stadija (12 gadi un vecāki). Efektīgas uztveres attīstību ietekmē pastāvīga, mērķtiecīga cilvēka perceptīvā darbība, pastāvīga uztveramā objekta apraksts ar runas palīdzību.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1318188
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register