Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:735561
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.03.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Extract

Sabiedrības attīstības gaitā arvien uzskatāmākas kļūst pretrunas starp oficiāli atzīto vispārcilvēcisko vērtību kopumu un sociāli empīrisko realitāti. Pārfrāzējot tēlaini: mēs dzīvojam vēl ar vien kā pasakā – „Smaragda pilsētā”, kur dokumentos rakstīts viens, bet reālajā dzīvē vērojams, kas cits.
Augošā konkurence dzimumu starpā, kur mūsdienu sabiedrībā arvien uzskatamāk sociāli svarīgās jomās pārvaldību gūst sievietes, padara zēna – nākamā vīrieša dzimuma identitātes meklējumus arvien grūtākus. Šoreiz vēlos aktualizēt tēmu par dzimumlomām, ar tām saistītajiem stereotipiem un izrietoši zēna dzimumidentitātes veidošanos pedagoģiskajā procesā, kas ietver kā ģimeni un skolu, tā arī sabiedrību kopumā.
Par dzimumlomu stereotipiem mūsdienu sabiedrībā
Vecāki, audzinātāji, skolotāji – mājās un izglītības iestādēs, informācijas tehnoloģijas un pastāvošie masu informācijas līdzekļi – informācijas nesēji – publiskajā telpā un valdošo uzskatu paudēji sabiedriskajā un sociālajā vidē nodod programmu – savas kultūras vērtību sistēmu, kas sastāv no aizliegumiem, prasībām, sociālajām normām, ko mēs varētu definēt arī kā kompleksu pedagoģisko procesu (1). Katra šī pedagoģiskā kompleksa daļa jau pati par sevi ir ļoti apjomīga, ietekmīga, ar informāciju piesātināta un brīžam pretrunīga, lai jaunais cilvēks tajā ne tikai neapjuktu, bet arī prastu saskatīt savai personības attīstībai nepieciešamos resursus un zināšanas. Fiziskā un psihiskā nelīdzsvarotība bērnībā un pusaudža periodā no vienas puses un sabiedrības spiediens un vēlmes, no otras puses nostāda jauno cilvēku ļoti grūtā situācijā. Tādēļ viņam bieži ir ļoti grūti savienot personīgās vēlmes, apkārtējo viedokli un sabiedriskās normas.
Lai iedziļinātos šajā problēmā, raksta kontekstā vispirms aplūkošu faktorus, kuriem ir nozīmīga loma ikviena cilvēka, jo īpaši, zēna dzimumidentitātes attīstības procesā. Viens no tiem – dzimumlomas un par tām izveidojušies stereotipi sabiedrībā. Kā tie radušies un kas tos rada?
Pirmkārt, tās ir visdažādākās informācijas tehnoloģiju piedāvātās iespējas un masu mediji. Informācijas pārbagātība un šķietamais klātbūtnes efekts sabiedrībā pastāvošajos un notiekošajos procesos it kā paver iespējas realizēt sevi, kā vien cilvēks vēlas, tomēr tā tas nav. Drīzāk apjomīgā informācija un neierobežotie piekļuves veidi tai zēniem un pusaudžiem bez pamatzināšanām personības attīstībā un līdz ar to arī zināšanām par dzimumlomu veidošanās un realizācijas procesu, sašķoba viņu priekšstatus par vīrieša identitāti kopumā. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register