Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:954400
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.11.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Analīze :
Pārsvarā visu novērošanas laiku mazā spēlējās ar karoti. To aplūkoja no visām pusēm, garšoja, skandināja un mētāja – izzināja šo priekšmetu ar motoriskām darbībām.
Atsaucoties(reaģējot) uz kādu ārējo faktoru, piemēram, sķaņu – bērns izzināja pasauli caur stimulu.
Nepārprotami un grūti nepamanīt bija to, ka bērns bieži priekšmetus lika mutē. Bērns izzin pasauli semantiski, un tieši to, manuprāt, arī darīja mazā – „iepazinās”, izzināja jauno priekšmetu.
Vienā brīdī bērns atpazina, paņēma un sāka zīst knupīti, kurš atradās gultiņā – domāju šeit noteikti nevajag runāt par zīšanas refleksu, jo līdz 6.mēnešiem tam ir jāpazūd. Domāju, šeit bija tīša, kontrolēta darbība, lai justos drošāk, jo fisiskais kontakts ar mammu tika pārtraukts. Arī grābšanas refleks šajā novērojumā bija tīšs un kontrolēts, piemēram, kad mazā ņēma karoti to nometa un atkal to ņēma rokās.(minimotoriskās reakcijas vēl nav tik labi attīstītas, lai spētu ilgstoši noturēt karoti rokās)
Runājot par Asimilāciju un Akomodāciju, tad prātā nāk piemērs ar to, ka mazā pirmo reizi rokās turēja divas dzelzs katotes.... gluži nejauši viņa tās sasita kopā un radās skaņa (Asimilācija) Tika atklāts, ka sasitot karotes rodas skaņa.
Šeit vaŗētu runāt arī par sekundāro cirkulāro reakciju. Mazā atklāja, ka skaņa rodas sasitot karotes kopā un turpmāk atdarināja pati savas darbības.
Turpmāk mazā uzcītīgi sita karotītes, lai radītu šo skaņu, tātad iemācījās jaunu shēmu, ka sitot divas karotītes, rodas skaņa (Akomodācija)
Kā piemēru Akomodācijai var minēt arī plaukstiņu sasišanu kopā. Mamma iemācīja, ka tas ir pozitīvs stimuls un mazā šo shēmu izmantoja, lai piesaistītu mammas uzmanību.

Liekas nedaudz dīvaini, ka mazā neatdarināja „kafijas maisīšanu”. Lai gan atdarināšana raksturīga 10.mēnešus jaunam zīdainim, domāju arī 11. gadus jaunam zīdainim atdarināšanai ir jābūt aktuālai. Lai gan varu pieņemt, ka mazā bija pārlieku aizrāvusies ar citām lietām, un jaunais stimuls, uz doto momentu, nebija aktuāls, jo daudz interesantāka bija pati karote. Mazā veiksmīgi atdarināja spēli ar Šūpošanos novērošanas laikā un arī grimasēm(mēlītes parādīšana, dusmīga sejiņa utt) pirms novērošanas.

Pirms novērošanas nolēmu pārbaudīt mazās Babinska refleksu, pavelkot ar pirkstu pret kāju pēdu. Biju vairāk kā pārsteigta, kad pirkstiņi tika saspiesti kopā nevis izstiepti. Iespējams, ka par vāju vilku, vai pieļāvu kādu kļūdu veicot pārbaudi, taču uz to brīdi biju apjukusi.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1146027
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register