Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:509537
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.03.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 15 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    4
1.  RADOŠĀ ATTĪSTĪBA UN TĀS NOZĪME PERSONĪBAS DZĪVESDARBĪBĀ    7
1.1.  Radošā attīstība, tās būtība un loma bērnu attīstībā    8
1.2.  Radošās attīstības norise pirmsskolas vidējā vecumā    9
1.3.  Radošās attīstības sekmēšanas pedagoģiskie nosacījumi    10
2.  DAIĻLITERATŪRAS NOZĪME BĒRNU ATTĪSTĪBĀ UN AUDZINĀŠANĀ    12
2.1.  Daiļliteratūra kā darbības veids, tās izmantošana darbā ar bērniem pirmsskolas vidējā vecumā    14
2.2.  Daiļliteratūras uztveres procesa iezīmes    17
2.3.  Emocionālais pārdzīvojums un tā nozīme radošās attīstības sekmēšanā    18
2.4.  Emocionālā pārdzīvojuma izraisīšanas nosacījumi daiļliteratūras uztveres procesā    19
2.5.  Literārās pieredzes iesaistīšana bērnu aktivitātēs    23
3.  EMPĪRISKĀ PĒTĪJUMA REZULTĀTU ANALĪZE    24
  SECINĀJUMI    25
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    26
Extract

Attīstība ir process, kurā notiek pāreja no vienkāršākas attīstības pakāpes uz sarežģītāku, no zemākas uz augstāku. Radošās attīstības potenciālu veido tās iespējas, ko dod vide, valoda, sabiedrība, literatūra. Bērna attīstības ideja ir nozīmīga, lai saprastu, kā bērns mācās un kā viņu mācīt. Pieaugušais arī pirmsskolniekam joprojām paliek jebkuras situācijas centrā. Pozitīvas attieksmes ar viņu ir nepieciešamais pamats bērna radošai attīstībai.
Topošās personības izaugsmē liela nozīme ir daiļliteratūrai. Tā palīdz bērnam iegūt plašas zināšanas par apkārtējo pasauli, pieaugušo cilvēku un savu vienaudžu dzīvi, par viņu domām, rīcību, centieniem. V.Beļinskis uzskata, ka bērnu grāmatas tiek rakstītas audzināšanai, audzināšana- tā ir cildena misija, ar to tiek izlemts cilvēka liktenis. Ir ļoti svarīgi , lai bērni, klausoties daiļdarbu, salīdzinātu tajā tēlotos notikumus ar savu dzīvi. Lasot J. Vanaga grāmatu „ Mazā Mikiņa lielie darbi”, bērni Mikiņa piedzīvojumos, kļūmēs un priekos var saskatīt paši sevi, novērtēt mazā varoņa rīcību un arī savējo. „ Vai es tā darītu?”
Literatūrai, kuru izmantojam darbā ar pirmsskolas vecuma bērnu, ir jābūt tādai, kura palīdz bērnam apzināties sevi, jāsniedz priekšstati par pasauli, par attiecībām un attieksmēm starp cilvēkiem, cilvēkiem un dabu, jāveicina bērnu aktīva darbība. Literatūras uzdevums ir ne tikai iepazīstināt bērnus ar pasauli un norisēm tajā, bet arī līdzi just un izjust. Literārie teksti ievada bērnu tikumisko vērtību pasaulē, ir zināms vērtīborientācijas veidošanas līdzeklis.Ar ieaudzinātu saudzīgu attieksmi pret apkārtni sākas bērna patriotiskā audzināšana, jo ar grāmatas palīdzību bērns iepazīst mūsu plašo pasauli. Daiļliteratūra un folklora veic arī bērnu tikumisko audzināšanu. Tautas dziesmās ir vispusīgi parādīta cilvēku dzīve, savstarpējās attiecības, t. i., bērnu un vecāku, ģimenes locekļu attiecības. Daiļliteratūra veic arī bērnu intelektuālo audzināšanu. Tādēļ darbā ar mākslinieciskā vārda palīdzību audzinātāja var nostiprināt un paplašināt bērnu zināšanas par apkārtni, dabu, cilvēku darbu. Svarīgi izvēlēties tās grāmatas, ko var lasīt vai atstāstīt bērniem, ievērojot viņu uztveres līmeni.
Literatūra attīsta bērna fantāziju, izdomu, audzina viņu tikumiski, estētiski, patriotiski. Padomju pedagogs V. Suhomļinskis uzskata, ka „ estētiskās, tikumiskās un intelektuālās jūtas, kas mostas bērna dvēselē literatūras tēlu ietekmē, aktivizē domu plūdumu, kas liek aktīvi darboties smadzenēm, sasaista ar stiprām saitēm domāšanas centrus.
Literārie darbi ieved bērnu aizraujošā un interesantā pasaulē.
Kursa darbam šī tēma „Radošās attīstības sekmēšana daiļliteratūras iepazīšanas procesā pirmsskolas vidējā vecumā” tika izvēlēta, lai veiktu pētījumu par daiļliteratūras ietekmi uz bērna radošo attīstību pirmsskolas vidējā vecumā jo:
augot bērnam ļoti svarīgi saglabāt literāro darbu stāstīšanas un lasīšanas tradīciju, jo šajā laikmetā, kad tik strauji attīstās zinātne ir pieejamas dažādas modernās, tehniskās ierīces, kuras aizstāj tik mīļo vecāku balsis, bērns vairs nespēj iztēloties un būt radošs.
PĒTĪJUMA OBJEKTS:
Daiļliteratūra pedagoģiskajā procesā pirmsskolas izglītības iestādē.
PĒTĪJUMA PRIEKŠMETS:
Radošā attīstība pirmsskolas vidējā vecumā.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1240292
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register