Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:449870
 
Author:
Evaluation:
Published: 02.08.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Kā zināms, mūsu laikmets ir informācijas laikmets. Mācoties skolā, institūtā, taisot web-saitu, apspriežot dienas jaunumus mēs pastāvīgi atrodamies kādu cilvēku ideju, domu, izteikumu apspriešanas sfērā. Jāņem vērā, ka, izmantojot svešu ideju, nepieciešams minēt tās autoru. Tātad, vienkāršojot vārda definīciju, plaģiātisms ir svešu ideju un vārdu izmantošana bez atsauces uz informācijas avota autoru.
Jau no mazotnes bērns saskaras ar plaģiātismu – tikai to viņš vēl neapzinās. Piemēram, bērns iepazīst pasauli zīmējot, un drīz ievēro, ka pārkopējot kādu attēlu no grāmatas iznāk skaisti. Bērns tādējādi neapzināti nodarbojas ar sveša darba reproducēšanu bez autora atļaujas, it kā uzskatot iegūto zīmējumu par savu.
Vēlāk, skolā, bērns iemācās špikot, t. i., uzdot kāda cita domas, idejas, secinājumus par saviem. Bērns zina, ka tas ir negodīgi, bet dara to savās interesēs, lai iegūtu augstāku vērtējumu.
Neapšaubāmi, plaģiātisms ienāk mūsu dzīvē jau tās agrajos posmos un iesakņojas mūsu apziņā. Plaģiātisms ir daļa no pasaules uztveres, un noteiktos brīžos tas ir pat veselīgs, taču šoreiz runāsim par plaģiātismu kā autortiesību neievērošanu un pārkāpšanu mūsdienu informācijas sabiedrībā.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register