Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:621904
 
Author:
Evaluation:
Published: 23.03.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    2
2.  1. nodaļa „Blūza ģenēze”    3
3.  2. nodaļa „Āfrikas mūzikas ietekmes Amerikas kontinenta mūzikā”    16
4.  3. nodaļa „Blūza nozīme regtaima un Ņūorleānas džeza attīstībā”    20
5.  4. nodaļa „Spilgtākie blūza mūziķi”    23
6.  Nobeigums    28
7.  Kopsavilkums    29
8.  Anotācija (angļu valodā)    31
9.  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    32
Extract

Nevarētu teikt, ka tad, kad es ķēros pie darba par blūzu, man bija pilnīgi skaidrs, kas man jāpēta. Tā kā skolas gadus pavadīju mūziķu vidū, man bija vismaz vispārējs priekšstats par to, kas ir blūzs, kaut gan manā izpratnē tas bija stipri saplūdis ar džezu. Tieši šī iemesla dēļ es nolēmu apjautāties savu draugu un domubiedru viedokli- kas tad viņu izpratnē ir blūzs. Jāsaka, saņemto atbilžu nebija daudz, bet tās man likās ja ne pilnīgas un patiesas, tad visnotaļ interesantas gan. Piemēram, blūzs ir lietus un nēģeri, jeb nēģeri lietū. Vai arī šāda: blūzs ir tad, kad labam cilvēkam ir slikti; tas nomāc vienu, bet iedvsemo miljonus. Viens no draugiem man sniedza arī šādu skaidrojumu, vairāk kā ironisku salīdzinājumu ar manis jau pieminēto džezu: blūzs sastāv no trīs akordiem, un to klausās tūkstošiem, bet džezs sastāv no tūkstošiem akordu un to klausās... Man pašai šķiet, ka blūzs nav īsti izskaidrojams, jo blūzs ir sajūta, kaut kas netverams. Manā izpratnē blūza valdzinājums ir tā spējā estetizēt skumjas kā cilvēka dvēseles dabiskāko izpausmi. Es šādā veidā negribētu mazināt citāda satura blūzu nozīmi, tomēr tieši iekšējās sāpes es uzskatu par blūza galveno sākumu.
Ja pievēršos jau vairāk profesionālu mūziķu izteikumiem, sastopos ar skaidrojumiem, ka blūzs nav sapnis, bet patiesība, kam ir daudz vairāk sajūtu kā jebkuram citam mūzikas stilam. To nespēlē, bet izdzīvo. Džozefs Benjamins Huto (Joseph Benjamin Hutto, 1926.-1983., dziedātājs un ģitārists) trāpīgi saka, ka „blūzs nāk no vietas, kur to centās apspiest [..] Blūzs būs blūzs līdz pasaules galam. Bet tikai- kas gan ir blūzs?”
Blūza atkarību no sajūtām pierādījis kāds muzikologs, kurš uzrakstītjis veselu grāmatu par tikai vienu blūza skaņdarbu, lai tās beigās atzītu, ka skaņdarba mainīgo sastāvdaļu un nejaušo izpildījuma metožu dēļ tam nav iepsējams noteikt konkrētu interpretāciju.
Džons Lī Hūkers (John Lee Hooker, 1917.-2001.; dziedātājs, dziesmu autors un ģitārists) dziesmā izsakās „The blues is healing” (angļu val.- blūzs ir dziedējošs). Ralfs Valdo Elisons (Ralph Waldo Ellison, 1913.-1994.; pasniedzējs un rakstnieks) raksta: „Blūzs ir impulss turēt sāpīgās detaļas un epizodes no mūsu brutālās pagātnes dzīvas mūsu atmiņā ne jau kā filosofisku mierinājumu, bet kā slidināšanos cieši starp traģismu, lirisku un komismu. Kā forma blūzs ir autobiogrāfiska hronika, kur personsikā katastrofa izteikta liriski”.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1113253
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register