Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:844902
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.02.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 30 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    2
  Annotation    3
  Ievads    5
1.  Intelektuālās spējas un mūzika    7
1.1.  Pirmā spēja    8
1.2.  Otrā spēja    10
1.3.  Trešā spēja    10
1.4.  Ceturtā spēja    11
1.5.  Piektā spēja    12
1.6.  Mūzika kā maģiski mītisks instruments    13
1.7.  Mūzika kā kosmiskās kārtības atspoguļojums    14
2.  Attīstošā (intuitīvā) klavierspēle    15
3.  Mūzikas uztvere no fizikas aspekta    19
4.  Mūzikas uztvere no bioloģijas aspekta    20
5.  Praktiskā daļa    21
5.1.  Attīstošās klavierspēles nodarbība ar Kasparu    21
5.2.  Attīstošās klavierspēles nodarbība ar Ņikitu    23
5.3.  Attīstošās klavierspēles nodarbība ar Germanu    23
5.4.  Attīstošās klavierspēles un profesionālās klavierspēles nošu materiālu salīdzinājums    25
6.  Secinājumi    26
7.  Izmantotās literatūras saraksts    28
Extract

Mūzika pavada mūs ikdienā. Ir mūzika, kas patīk, kas nepatīk, tā izraisa emocijas.
„Mūzika ir dīvaina parādība”, raksta Henrihs Heine, „es pat teiktu, ka tas ir brīnums. Tādēļ, ka tā atrodas pusceļā starp garu un matēriju... Garam nepieciešama izpausme laikā, un matērijai, kam nav nepieciešama telpa... Mēs nezinām, kas īsti ir mūzika.”1. Mūzikas ietekmes rezultātā mainās noskaņojums. Ieklausoties sevī var izjust, kā dažādi mūzikas veidi ietekmē: vienu dziesmu gribas klausīties vēlreiz un vēlreiz, cita atstāj vienaldzīgu, cita sadusmo, viena mūzika nomierina, viena uzmundrina. Kāpēc tā? Es pati aktīvi nodarbojos ar mūziku, tādēļ man bija interese vairāk uzzināt par mūzikas ietekmi uz cilvēku.
„Mūzikas leksikonā” par mūziku rakstīts, ka tā „spēj atainot ļoti daudzveidīgu cilvēka jūtu gammu un iedarbojas vispirms uz cilvēka jūtu sfēru. Dažādi muzikālie tēli – prieks, skumjas, maigums, dusmas, svētku izjūta, sēru noskaņojums – mūzika skaidri uztverama ar dažādu asociāciju palīdzību. Cik daudzveidīga ir pati dzīve, tik dažādas ir mūzikas izteiksmes iespējas, arī mūzikas tēli, ar kusu palīdzību komponists atspoguļojis īstenības visdažādākos iespaidus”2.
„Piesakiet savu bērnu mūzikas stundām, un viņš iegūs labu smadzeņu anatomiju”, teicis neirologs H. Čugani3. Mūzikas ietekme uz cilvēku varbūt ļoti plaša. Ir radītas vairākas psiholoģijas un mūzikas nozares, lai no zinātniskā viedokļa izskaidrotu mūzikas iedarbību uz cilvēku, vienu no tām –attīstošo klavierspēli - pētīju tuvāk.
Attīstošā klavierspēle ir atklājusi milzīgas mūzikas potences svarīgu psihisko jaunveidojumu attīstīšanā. Mūsdienu zinātnieki atklājuši, ka ar attīstošās klavierspēles palīdzību iespējams apgūt psihiskās un psihofiziskās prasmes, kognitīvās operācijas (kognitīvs – saistīts ar saprāta noteiktu un pieredzē balstītu izziņu)4, intelektuālās spējas un dažādus sarežģītus prāta stāvokļus. Mūsdienu zinātne nākusi pie viennozīmīga secinājuma: lai arī kādas zināšanas apgūtu skolēns, bez viņa smadzeņu sakārtošanas, īpašu prasmju attīstīšanas lielas jēgas, vienalga, nebūs. Zināšanas bez spējām ir tik pat neauglīgas, ka spējas bez zināšanām. Speciālisti atzīst, ka skola ar pašreizējo mācību saturu un darba metodēm nav spējīga panākt skolēnu svarīgāko intelektuālo spēju attīstību.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1135622
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register