Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:112272
 
Evaluation:
Published: 13.05.2020.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 31 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    10
1.  GAISA KUĢA VADĪBAS SISTĒMA    11
1.1.  Vadības sistēma    11
1.2.  Vadības virsmas un to kontrole    11
1.3.  Vadības sistēmau iedalījums    14
1.4.  Primārās vadības virsmas    14
1.4.1.  Eleroni    14
1.4.2.  Virzienstūre    16
1.4.3.  Augstumstūre    17
1.4.4.  Vadāms horizontālais stabilizators    18
1.4.5.  Spoileru sistēma    19
1.5.  Sekundārās vadības virsms    20
1.5.1.  Aizspārni un priekšspārni    20
2.  AEROELASTĪBA    23
2.1.  Statiskā aeroelastība    24
2.1.1.  Diverģence    24
2.1.1.1.  Spārna vērpes diverģence (divdimensionālā gadījumā)    25
2.1.1.2.  Spārna vērpes diverģence (galīgam spārnam)    27
2.1.1.3.  Bultveidīga spārna diverģence    30
2.1.2.  Kontroles efektivitāte un reverss    31
2.1.2.1.  Elerona efektivitāte un revers divdimensionālā gadījumā    32
2.1.2.2.  Elerona efektivitāte un reverss galīga spārna gadījumā    34
2.2.  Dinamiskā aeroelastība    37
2.2.1.  Flaters    38
2.2.1.1.  Flatera kustību savienojums (coupling)    40
2.2.1.2.  Kontroles virsmu flaters    42
2.2.2.  Bafetings    42
3.  TURBULENCES MODEĻI    43
3.1.  Diskrētu brāzmu modelis    43
3.2.  Nepārtraukta turbulence    45
4.  GAISA KUĢA LIDOJUMS BRĀZMĀ    48
4.1.  Brāzmas ietekme uz lidojuma parametriem    48
4.2.  Lidojumu stāvokļa ietekme    49
5.  STRUKTURĀLAIS NOGURUMS UN BOJĀJUMU TOLERANCE    51
5.1.  Materiāla noguruma ietekme un rašanās    51
5.2.  Galvenie elementi gaisa kuģa struktūras noguruma problēmām    52
5.3.  Nogurums / noguruma raksturojums    52
5.4.  Pilnā cikla metode    54
5.5.  “Safe – life” Garantētā resursa metode    56
5.5.1.  Garantētā resursa noteikšana projektēšanas laikā    56
5.5.2.  Garantētā resursa noteikšana pēc noguruma testiem    57
6.  SLODZES    59
6.1.  Slodzes uz spārnu    59
7.  MANEVRU SLODŽU KONTROLE MLC    61
7.1.  Slodžu atvieglošanas sistēma LAS    61
7.2.  Manevru slodžu kontroles stratēģija    63
7.3.  Manevru slodžu kontroles sistēmas veiktspēja    65
8.  AKTĪVĀS VADĪBAS SISTĒMA    71
8.1.  Vadības sistēmas uzdevums    71
8.2.  Aktīvās un automatiskās vadības sistēmas projektēšana    72
8.3.  Aktīvās vadības sistēmas realizācija pie lidmašīnas    73
8.3.1.  Manevru slodzes samazināšana    73
8.3.2.  Turbulences slodžu samazināšana    75
8.3.3.  Flatera svārstību novēršana    76
9.  LIDMAŠĪNAS SPĀRNA STIPRĪBAS APRĒĶINS    77
9.1.  Dati aprēķinam    77
9.2.  YI-I un tā pielikšanas punkta aprēķins    79
9.3.  Koncentrēto sagraujošo masas slodžu aprēķināšana    79
9.4.  Spēku aprēķins šķēlumā I-I    79
9.5.  Spārna šķērsgriezuma projektēšanās aprēķins    80
9.6.  Augšējā paneļa aprēķins    80
9.7.  Augšējā lonžerona summāro joslu laukums    80
9.8.  Viena lonžerona raksturīgie izmēri    81
9.9.  Apakšējā paneļa aprēķins    81
9.10.  Masas daļas aprēķins kādam šķēlumam    82
9.11.  Aktīvās vadības sistēmas ietekme uz raksturlielumiem    83
10.  SPĀRNA AR SVĀRSTĪBU KOMPENSĀCIJU IEVIEŠANA    85
10.1.  Informācijas devēji, kas pielietoti aktīvas vadības sistēmā    85
10.1.1.  Akselerometrs    85
10.1.2.  FADEC    85
10.2.  Elerona šarnīra momenta aprēķins    85
  Resursa palielinājums atkarībā no aktīvas vadības sistēmas ieviešanas aprēķins    86
  SECINĀJUMI    89
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    90
Extract

SECINĀJUMI
Maģistra darba ietvaros tika aplūkotas gaisa kuģa spārna slodžu slāpēšanas un svārstību demfēšanas iespējas. Aeroelastības efektu ietekme uz gaisa kuģa virsmām, to ietekme. Tika izvērtēta aktīvās vadības sistēmas ietekme uz potenciālu masas vai resursa palielinājumu izmantojot slodžu kompensēšanu.
Lai veiktu aprēķinus spārna slodžu analīzei, tika izmantoti iepriekš bakalaura daraba ietvaros iegūtie prototipa gaisa kuģa dati. Ar zināmajiem datiem tika aprēķināti spēki uz nekompensēta gaisa kuģa spārna, lieces un vērpes momenti, spārna apšuvuma biezumi, un masa. Tika aprēķināti tie paši spēki, momenti biezumi un masa izmantojot slodžu kompensāciju, samazinot pieļaujamās pārslodzes no 2.5 uz 1.6.
• Tika iegūts ka lieces moments samazinājās no 1013994 Nm uz 571748 Nm, kas ir aptuveni 46% samazinājums.
• Vērpes momenta samazinājums no 110181 Nm un 85885 Nm kas ir 22%. Kā redzams lielākais efekts šādai sistēmai tiešām ir uz spārna lieci.
• Apakšējā panela apšuvuma biezumu izdevās samazināt no 0.29cm uz 0.18cm, kas ir 37% samazinājums kā arī līdz ar to līdzvērtīgu masas samazinājumu.
Veicot gaisa kuģa resursa aprēķinu, kur tika ņemta vērā aktīva slodžu slāpēšana uz gaisa kuģa spārna.
• Aprēķinu rezultātā tika secināts, ka ar konkrēto pieņemto modeli gaisa kuģa resursam iespējams resursa laika palielinājums par 16%.
No iegūtajiem datiem un analīzes varu secināt ka lai arī ar šādu sistēmu ir iespējams samazināt gaisa kuģa konstrukcijas svaru, caur nepieciešamiem mazākiem apšuvuma un konstrukcijas elementu biezumiem, tam būtu nepieciešams izveidot šo sistēmu ar augstu redundanci, jeb dublēšanos, lai nodrošinātu gaisa kuģa drošību arī sistēmas atteikšanās gadījumā. Nodrošinot šo augsto dublēšanos sistēmai diemžēl mēs atkal iegūstam pieaugumu masā no šo vairāku sistēmu izvietošanas un dublēšanas. Kas nozīmē ka patiesais ieguvums tiešām ir tieši gaisa kuģa resursa palielināšanā. Iespējams šo resursa ieguvumu būtu iespējams palielināt vēl vairāk ieviešot konstrukcijā arī kādus modernos materiālus, taču tas šajā gadījumā padarītu aprēķinus ļoti sarežģītus.…

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register