Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:149728
 
Evaluation:
Published: 06.10.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Eiropas politika loģistikas jomā    4
2.  Transports un tā klasifikācija    8
3.  Transporta loģistikas būtība un funkcijas    12
4.  Transporta loģistikas organizācijas īpatnības    13
  Secinājumi    16
  Izmantoto informācijas avotu saraksts    18
Extract

Ievads
Šodien nav tādas nozares vai darbības sfēras, kurā loģistikas principi nevarētu tikt izmantoti vai nedotu darbības izmaksu ekonomiju. No ražošanas un produkcijas sadales sfēras loģistikas pamatprincipus pārņēmušas arī bankas, universitātes, slimnīcas un valsts iestādes.
Atskatoties uz pēdējiem pāris gadsimtiem, tad noteikti var apgalvot, ka pasaule lielāko attīstības lēcienu ir piedzīvojusi tieši šajā laikā, jo tas ir raksturīgs ar pasaules kariem un kā likums kara laikā tehnoloģijas un vispārīgā zinātne attīstās paātrināti. Principā mobilitāte ir viens no lielākajiem 20.gadsimta sasniegumiem.
Transporta pārvadājumi ietekmē turpat vai katru uzņēmumu pasaulē. Riski šajā sektorā rada nozīmīgas raizes biznesā iesaistītajiem. Benzīna cenu celšanās, darbinieku mainība, kredītriski, tirgus konkurence – šiem un citiem riskiem ir būtiska ietekme uzņēmumu pamatdarbībā un ietekmē transporta uzņēmumu kopējo darbību.
Transports ir sarežģīta pasaules saimniecības sistēma. Bez transporta ražošana mūsdienās nav iespējama. Bez transporta nevar pastāvēt neviena cita ražotne, pat ne pārtikas veikals, kuram arī periodiski ir jāpapildina preču klāts, un bez transporta to praktiski nav iespējams izdarīt. Tāpat transporta pakalpojumiem ir nepieciešami arī cilvēkiem, kuriem jānokļūst, piemēram, no vienas valsts uz otru vai arī no okeāna viena krasta uz otru1. Respektīvi, izejvielu nogāde to pārstrādes vietās un gatavās produkcijas piegāde patērētājiem nevar notikt bez transporta līdzekļiem, to iekārtām un ceļiem, tādēļ transportu uzskata par materiālās ražošanas nozari, kurai ir liela nozīme teritoriālajā darba dalīšanā un valstu sadarbībā.
Kopš neatkarības atgūšanas Latvijā par vienu no perspektīvajām nozarēm ir bijusi izvirzīta transporta nozare, ir ticis deklarēts, ka Latvija ir tranzīta valsts un šī ir ekonomikas prioritāte. Ir pagājuši turpat 20 gadi un nav mums tranzīta tādā izpratnē, kā tas vienmēr ir ticis deklarēts. Transports neeksistē pats par sevi. Līdzšinējā tehnoloģija ir nesaraujami saistīta ar cilvēku, kas to vada un apkalpo.
Savā darbā apskatīšu transporta loģistiku no Eiropas politikas puses, kā arī tiks apskatīta transporta klasifikācija un izvērtēta katra attiecīgā transporta veida priekšrocības un trūkumi attiecībā uz loģistiku un meklēta transporta loģistikas būtība un funkcijas, kā arī noteiktas transporta loģistikas organizāciju īpatnības.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register