Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:523873
 
Evaluation:
Published: 18.12.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Terminu un saīsinājumu skaidrojums    3
  Ievads    4
1.  Politisko lēmumu pieņemšanas modeļi un interešu grupu loma politikas procesā    6
1.1.  Politisko lēmumu pieņemšanas modeļi    6
1.1.1.  Biheiviorisma modelis    6
1.1.2.  Ierobežotās racionalitātes lēmumu pieņemšanas modelis    7
1.1.3.  Inkrementālais lēmumu pieņemšanas modelis    9
1.1.4.  „Mixed - scanning” lēmumu pieņemšanas modelis    10
1.1.5.  „Atkritumu tvertnes” lēmumu pieņemšanas modelis    11
1.2.  Interešu grupu loma un ietekme uz politikas procesu un tā iznākumu    13
1.2.1.  Interešu grupu iedalījums    14
1.2.2.  Labvēlīga vietējā vide    15
2.  Cēsu pilsdrupu revitalizācijā veiktie pasākumi un iesaistītās interešu grupas    17
2.2.  Izmantotie finansējuma kanāli Cēsu pilsdrupu revitalizācijai    17
2.2.  Cēsu pilsdrupu revitalizācijā iesaistītās interešu grupas    23
2.3.  Cēsu pilsdrupu revitalizācijas koncepcija    26
3.  Iespējamās un reāli pielietojamās Cēsu pilsdrupu revitalizācijai nepieciešamā finansējuma piesaistes alternatīvas    28
  Secinājumi    33
  Rekomendācijas Cēsu pilsētas domei    35
  Nobeigums    37
  Izmantotie literatūras avoti    39
  Pielikumi    40
Extract

Nobeigums
2006.g. Cēsis svinēs savu 800 gadu jubileju. Tas būs svarīgs gads, kad vēlreiz tiks apliecināta šīs pilsētas nacionālā un kultūras identitāte. Līdz tam brīdim Cēsīm ir jāpagūst atrisināt virkne problēmu, kas saistīti ar pilsētvides (publiskās ārtelpas) sakārtošanu, tajā skaitā pilsdrupas.
Cēsu pilsdrupu problemātika Latvijas kontekstā nav bezprecedenta gadījums. Līdzīgā situācijā Latvijā ir daudzi kultūrvēsturiskie pieminekļi. Līdz ar to darbs var kalpot kā precedents citu līdzīgu situāciju analīzei.
Pētījuma mērķis bija apzināt iespējamās alternatīvas Cēsu pilsdrupu revitalizācijas programmai un izvērtēt alternatīvu reālo pielietojumu, sniegt rekomendācijas problēmas efektīvākai risināšanai, kas tika arī izdarīts.
Atbilde uz darbā izvirzīto problēmu – kādas ir iespējamās un reāli pielietojamās Cēsu pilsdrupu revitalizācijai nepieciešamā finansējuma piesaistes alternatīvas un kādi pasākumi, raugoties no Cēsu pilsētas domes iekšējās organizatoriskā perspektīvas, ir veicami – izklāstīti iepriekšējās nodaļās, galvenos punktus apkopojot nodaļā „Rekomendācijas Cēsu pilsētas domei”.
Pētījuma gaitā ir rastas atbildes uz ievadā izvirzītajiem jautājumiem. Atbildot uz jautājumu – Kāpēc 2002 gadā aizsāktais finansu piesaistes mehānisms (ziedojumu kampaņa) nenostrādāja, nedeva sagaidāmo rezultātu? – jāatzīst, ka netika veikta pietiekoša situācijas un interešu grupu analīze, kas ir par pamatu veiktās ziedojumu kampaņas neveiksmei.
Atbildot uz jautājumu - Kādas ir neizmantotās iespējas finansu piesaistīšanai? – nākas secināt, ka tās galvenokārt saistītas ar ārējā (ārvalstu) finansējumu nepietiekošu apgūšanu un lielo uzņēmumu nepietiekošu (vai neesošu) piesaisti šīs problēmas risināšanā.
Atbildot uz jautājumu – Kā celt revitalizācijas procesa efektivitāti? - par būtisku traucēkli koordinētai un mērķtiecīgai darbībai (procesa virzīšanai) ir fragmentācija un decentralizācija, kas ir Cēsu pilsētas domes organizatoriska problēma.
Autors no savas puses iesaka ieinteresētajām pusēm atrast iespēju ciešākai savstarpējai sadarbībai, tādejādi sadarbojoties vairākiem aktieriem nepastarpināti, respektīvi, bez Cēsu pilsētas domes. Tas arī dotu iespēju izdarīt spiedienu uz pašu pilsētas domi, tādejādi neļaujot atslābt politiķiem un birokrātiem. Vietējiem politiķiem jāizdara spiediens un jāizmanto savi partijas resursi finansējuma piesaistei.
Ir jāsaprot, ka tirgus mehānismiem pils revitalizācijas procesā ir pārāk maza ietekme, līdz ar to liela loma ir valstij un, it īpaši, pašvaldībai kā īpašumā un uz kuras teritorijas atrodas Cēsu pils. Līdz ar to liela nozīme ir publiskās personas (valsts) un atvasinātās publiskās personas (pašvaldības) lēmumu pieņemšanas modelim šīs problēmsituācijas risināšanā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −12,20 €
Work pack Nr. 1327689
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register