Business Plans
Humanities
Psychology
Nepilngadīgo likumpārkāpumi un sabiedrības attieksme pret...-
Nepilngadīgo likumpārkāpumi un sabiedrības attieksme pret tiem
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 2 | |
1. | Jauniešu vecumposma raksturojums | 3 |
2. | Jauniešu likumpārkāpumu iemesli | 4 |
3. | Cilvēku tiesības un pienākumi | 7 |
3.1. | Bērna tiesības un pienākumi | 10 |
4. | Administratīvā atbildība un kriminālatbildība | 11 |
4.1. | Administratīvie sodi | 11 |
4.2. | Nepilngadīgo kriminālsodāmība | 12 |
5. | Praktiskais pētījums | 13 |
5.1. | Intervija ar Tukuma rajona policijas pārvaldes Irlavas iecirkņa inspektoru Oskaru Ozoliņu | 13 |
5.2. | Anketu rezultātu apkopojums | 15 |
Secinājumi | 35 | |
Izmantotā literatūra | 36 | |
Anotācija | 37 | |
Annotation | 38 | |
Pielikums | 39 |
Ievads
Nepilngadīgo likumpārkāpumi ir viena no parādībām, kas rada aizvien lielākas bažas un satraukumu gan Latvijā, gan Eiropas sabiedrībā.
Tā kā šī tēma ir ļoti svarīga gan pašiem nepilngadīgajiem, gan pārējai sabiedrībai, tāpēc nolēmām pētīt, cik lielā mērā nepilngadīgie pārkāpj likumu Tukuma rajonā, vai un kā viņi tiek sodīti, vai pieaugušos uztrauc nepilngadīgo neaudzinātība.
Pētījuma mērķis. Noskaidrot nepilngadīgo likumpārkāpumus Tukuma rajonā un izzināt sabiedrības viedokli šajā jautājumā.
Darba uzdevumi.
1. Tiesību aktu un likumu studēšana par nepilngadīgo tiesībām un pienākumiem.
2. Zinātniskās literatūras par pusaudžu un jaunākā vecuma jauniešu attīstību un vērtību veidošanos studēšana
3. Praktiskā pētījuma veikšana
4. Praktiskajā pētījumā iegūto rezultātu analizēšana.
Darba hipotēze. Pusaudžu un jaunākā vecuma jauniešu vecuma likumpārkāpumu skaita palielināšanos ietekmē viņu nesodāmības apziņa un tiesisko aktu nepilnības.
Darba metodes.
1. Sabiedrības anketēšana.
2. Policijas darbinieku intervēšana.
3. Skolēnu novērošana ikdienā skolā.
Pētījuma objekts. Nepilngadīgo likumpārkāpumi
Pētījuma bāze. Irlavas vidusskolas skolēni, viņu vecāki un skolotāji, Jaunpils vidusskolas skolēni, Irlavas, Jaunpils, Jaunsātu un Tukuma policijas darbinieku informācijas datu bāze.
1. Jauniešu vecumposma raksturojums
Jaunības gadus var iedalīt 3 posmos, kas daļēji pārklājas. To norises laikā vērojamas daudzas individuālās atšķirības.
12-15 gadi – jūtu objektu maiņa. Jaunības gadu attīstības atspēriens notiek tad, kad agrīnie mijiedarbības priekšstati vairs jaunietim nepalīdz tikt galā ar savu mainīgo ķermeni. Jaunietim ir jāatrod jauni priekšstati par sevi un ar to palīdzību jāpakļauj paša seksualitāte savai kontrolei. Tas notiek, meklējot jaunus jūtu objektus vienaudžu vidū. Vecāki šo vecumu izjūt kā īgnumu no jauniešu puses: jaunietis uztver savus iekšējos maldus kā vecāku vainu.
Vienaudži visādā veidā rosina jauniešu attīstību. Attiecības ar vienaudžiem jaunietim ir patības veidošanās ārējais balsts.
15-18 gadi – identitātes meklējumi. Jūtu objekta maiņa izraisa intensīvu identificēšanos virkni. Tā jaunietis tiecas aizpildīto iekšējo „vakuumu”, kas rodas viņam, atsakoties no agrīnajiem mijiedarbības priekšstatiem. Jaunietim pašam šī situācija izpaužas kā jauni izaicinājumi un iekšējās spriedzes, kuras viņš mēģina kontrolēt ar vecumam atbilstošām darbībām: ar mācībām, vaļaspriekiem, rokkoncertiem, diskotēkām un attiecībām ar draugiem.
18-25 gadi – sociālā identitāte. Sasniegums, kurā jaunības gadi kulminējas, ir pasaules uzskata un attieksmes pret dzīvi izveidošanās, tāpēc šo attīstības posmu sauc par ideoloģisko krīzi.
…
- Mastrihtas līgums
- Nepilngadīgo likumpārkāpumi un sabiedrības attieksme pret tiem
- Pusaudža raksturojums
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Konfliktoloģija
Summaries, Notes for secondary school4
-
Dž.Boulbija darba "Drošais pamats" analīze
Essays for secondary school3
-
Biznesa plāns SIA "Monitors"
Business Plans for university17
-
Biznesa plāns juridiskajā sfērā
Business Plans for university7
-
Iztēle
Essays for secondary school2
Evaluated!