Ne tikai Latvijā, bet arī visā pasaulē mediji ir tie, kas nosaka, ko un cik daudz cilvēkiem būtu jāzina par kādu tēmu. Medijus varam uzskatīt par valsts ´ceturto varuᄀ, jo tie veido sabiedrisko domu. Sabiedrība medijiem uzticas, tā principā nododot sava viedokļa veidošanu mediju rokās. Bet, skatoties no otras puses, mediju un sabiedrības komunikācija ir divpusēja, jo mediji ziņo par to, kas interesē sabiedrību. Tādā veidā varam uzskatīt, ka sabiedrība ietekmē medijus un to darbu. Lai medijs sekmīgi pastāvētu, tam vienmēr jāzina, kas un cik lielā mērā interesē ne tikai tā mērķauditoriju, bet arī sabiedrību kopumā, ziņojot par notikumiem, kas auditorijai šķiet saistoši, un tā veidojot medija un sabiedrības dienaskārtību.
Mediju galvenās funkcijas sabiedrībā ir:
Informēt- par ´galvenajiem? notikumiem, kas sabiedrībai būtu jāzina (galvenais, lai informācija pie auditorijas nonāktu savlaicīgi);…