Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:753832
 
Evaluation:
Published: 25.10.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 1 units
References: Not used
Extract

Sākotnēji zīdaiņa psihiskā darbība ir tikai ārējās vides asimilācija orgānu funkcijām. Vispirms, sācis ar šo vienkāršo asimilāciju, bērns vēlāk, izmantojot nemainīgas asimilācijas shēmas, pēc tam arī ‘’kustīgas’’ shēmas , veido sakarības starp līdzekļiem un mērķiem tā , ka sakarības starp lietu asimilāciju paša darbībai un shēmu akomodāciju ārējai videi kļūst aizvien līdzsvarotāks. Asimilācijai un akomodācijai, kuras pirmajos dzīves mēnešos ir nediferencētas un haotiskas, seko nodalīta un savstarpēji papildinoša asimilācija un akomodācija.
Sākuma stāvoklis ir vieliska pasaule bez dziļuma – tās tīri praktiskā pastāvība un telpiskums ir atkarīgi no subjekta, kurš pats sevi nepazīst. Beigu stāvoklis ir stabila un plaša pasaule, kura pakļaujas fiziskās un kinētiskās saglabāšanās likumsakarībām un kurā subjekts kā šīs pasaules elements pats sevi apzināti izvieto. No egocentrisma uz objektīvo relatīvismu – tāda ir šīs evolūcijas likuma formula.





Pirmās divas stadijas – iekšējās darbības un apkārtējās vides tuvināšanās un primārajām shēmām raksturīgā cēlonība.
Par pirmo un otro stadiju Piažē sauc refleksu un elementāro iemaņu apgūšanas periodu līdz satveršanas un redzes koordinācijai . Šajās divās stadijās bērns mācās zīst, skatīties, satvert to, kam viņš pieskaras, u.t.t., vispirms ar refleksu vingrinājumu, pēc tam, izmantojot ‘’primārās cirkulārās reakcijas’’.
Primārā cirkulārā reakcija , kura raksturo 2. stadiju, ir iemaņu un asociāciju sākuma punkts. Vingrinoties zīšanā un veidojot dažādas šai darbībai raksturīgas shēmas, bērns nonāk pie sakarību izveidošanas starp pozīciju, kura viņš atrodas un barības tuvošanos. Vingrinoties saredzēt, viņš atklāj, ka noteikta seja vēsta par noteiktu notikumu vai atbilst noteiktai balsij. Vingrinot dzirdi, bērns veido asociācijas ar vizuālajām ainiņām, un beidzot viņam sistemātiski izdodas saskatīt to, ko viņš ir saklausījis. Vingrinoties satveršanā, bērns iemācās veidot asociācijas starp noteiktiem kontaktiem ar noteiktām īpašībām. Taču zīdaiņa primitīvā pasaule vēl nesastāv no objektiem, īpašības, kuras bērns uztver, neizvietojas kopīgā telpā, tie vēl nav nodalīti no pašas darbības.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1114644
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register