Referātā centīšos īsumā izklāstīt to, kas tad īsti ir brends, norādīt Latvijas, manuprāt, veiksmīgākos brendus un to ceļu līdz tam. Nevaru arī nepieminēt galvenos ieguvumus, izveidojot spēcīgus un stabilus brendus. Taču nobeigumā būs interesanti pētījumi par populārākajiem brendiem mūsu valstī.
Brends ir kaut kas vairāk nekā tikai simbols, tas savā veidā ir kā garantija un solījums, kurš tiek dots, piemēram, pērkot Sony mūzikas centru tiek dota 3 gadu garantija, bet, redzot pašu brendu, mēs jau saprotam, ka šī garantija nebūs jāizmanto. Taču Amerikas Mārketinga asociācija definē brendu kā – nosaukumu, terminu, zīmi, simbolu vai to kombināciju, kas paredzēta preces vai pakalpojumu atpazīšanai no konkurentu precēm vai pakalpojumiem.
Sākotnēji, brendu veidošanai Latvijā nepiešķīra īpašu nozīmi, galvenais bija sekmīgi attīstīt uzņēmumu. Arī reklāmai vietējie uzņēmēji nepievērsa īpaši vērību, kā nekā pieprasījums bija neapmierināts. Brenda reklamēšanu sāka Rietumu uzņēmumi.
…