Mūsdienu informācijas laikmetā, kad cilvēki biežāk uzklausa un uzticas medijiem, sociālajiem tīkliem un informācijai globālajā tīmeklī jeb internetā, ārstiem arvien grūtāk veikt savus tiešos amata pienākumus. Dažkārt, mediķi kļūst par ķīlniekiem starp pacientu, reālo medicīnisko aprūpi un informācijas gūzmu, kas pieejama visapkārt esošajā informācijas laukā. Kā raksta Pēteris Apinis, ideāls ārsts, ir eksperts savā jomā, arī komunikators, kolaborators jeb skolotāja palīgs, menedžeris, veselības advokāts, profesionālis, izglītots cilvēks, kurš visu mūžu mācās un vienkārši radošs cilvēks. Tomēr mūsdienu sabiedrībā, bez iepriekšminētā, mediķiem vēl jārēķinās arī ar attiecībām ārsts un pacients, ārsts un valdība, un politiķi, ārsts un plašsaziņas līdzekļi un publiskās attiecības. Starp visiem šiem jēdzieniem un attiecībām ir zudusi agrākā cieņa un pietāte pret ārsta profesiju un šī aroda profesionāļiem. Ļoti būtiski, mediķu ikdienas darbu apgrūtina arī ārsta un pacienta konfidencialitātes un privātuma zudums, jo ārstam bez profesionāliem lēmumiem ik dienu ir jārēķinās arī ar sociāliem, finansiāliem, birokrātiskiem un populistiskiem lēmumiem.