Filmas laikā parādās arī dažas iezīmes, kas liecina par sērgām, kas izplatījās tajā laikā. Higiēnu uzlaboja ūdensvada ierīkošana 1663. gadā, bet filmā nebija ūdensvada pazīmes, jo Grieta ūdeni smēla no kanāla, par kura tīrību tajā laikā neviens īpaši nerūpējās. Ļoti iespējams, netīrā ūdens dēļ izplatījās arī sērgas un saslimšanas.
Pēc manām domām pērles šajā gan filmā, gan novelē, gan arīdzan gleznā ieņem nozīmīgu lomu. Par to var secināt, arī, ka pērle, kas ir Grietas ausu ļipiņā ir ļoti liela, tādējādi uz pērli tiek likts uzsvars. Pērles ir kā labklājības, no vienas puses ir pārticības un izaugsmes simbols, bet no otras puses- simbolizē uzticību, ticību un nevainību. Pērļu auskars iekārts zemas kārtas meitenes ausu ļipiņā rada jautājumu par to, kādēļ mākslinieks tā darījis. Mana interpretācija ir tāda, ka 17. un 18. gs. mijā cilvēki tiecās radīt jaunu, modernāku pasauli, tāpēc, iespējams, arī Vermērs vēlējās caur saviem darbiem lauzt sabiedrības iesūnojušos uzskatus un pieņemtās normas. Kā atzītam māksliniekam viņam bija liela ietekme, kas nozīmēja, ka viņa idejas varētu tikt ja ne saklausītas, tad varbūt saredzētas caur gleznas prizmu. Bet tikpat labi- pērle bija kā vienkārši gleznas akcents, kas ielikts tikai tāpēc, lai papildinātu gleznu. Holandiešu jūrnieki 17. gs. sākumā veica daudzus ģeogrāfiskus atklājumus Āzijā, Ziemeļamerikā un Austrālijā, kas veicināja daudzu koloniālo īpašumu pievienošanu Nīderlandei, tādējādi arī pērles tajā laikā kļuva pieejamākas.
…