Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
14,20
You save:
1,56 (11%)
Discounted price*:
12,64
Purchase
Add to Wish List
ID number:208955
Author:
Evaluation:
Published: 11.05.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Extract

1.Integrālā un sistemātiskā – izglītības funkcija, kas prasa ievērot izglītības humāno raksturu, tā gādā, lai nepārtraukti tiktu ieviestas inovācijas, kas sekmētu tās vai citas pedagoģiskās procesa daļas efektivitāti ( arī Latvijā ievērību guvušas grupu darba metodes, integrālā apmācība sākumskolā, skolvadības zinības u.c). Izglītības filosofija ir spējusi lielā mērā pedagoģiju integrēt ar psiholoģiju, socioloģiju, antropoloģiju, aksioloģiju, ētiku un estētiku, ar citām cilvēkzinātnēm). Liels ieguldījums izglītības procesa izpētē ir kopveseluma vai sistēmātiskuma filosofiskā izpratne, piem. "ja skatās uz paklāju no apakšas, redz tikai diegu murskuli, kas skatās , kad skatās no augšas, redz rakstu”, raksta Herberts Gudjons, izglītības filosofijas grāmatas “Pedagoģijas pamatziņas” autors .
Izglītības filosofija palīdz nostiprināt priekšstatu par kopveselu izglītības gaitu, kad jāievēro gan topošās personības, gan sabiedrības intereses, kurā mūsu audzēkņiem nāksies dzīvot. Tāpat ar teorijām: ja jāizveido kopvesels priekšstats, jāizmanto sistēmpieeja.
Kritiskā izglītības filosofijas funkcijas attiecas uz sastinguma un dogmatisma pārvarēšanu vai arī uz pretējo, uz dažu avantūrisko un vienpusīgo uzskatu konstruktīvu kritiku, balstoties uz objektīvām, vairāku cilvēkzinātņu pierādītām atziņām.
Konceptuālā funkcija nozīmē, ka izglītības filosofija nav adresāta tiem, kuri meklē recepti kādas savas neveiksmes tūlītējai labošanai. Tā palīdz skolotājiem, kuri vēlas saskatīt sava darba kopveselumu un uzskata to par kādas koncepcijas sastāvdaļu un paši konceptuāli domāt.
Konceptuālā domāšana Latvijas izglītības darbinieku vidū kļuvusi populāra. To izmanto prāva daļa akadēmisko izglītoto skolotāju, kuri neskatoties uz dažādām grūtībām, tādā veidā vēlas saskatīt sava darba perspektīves un atrod iespēju rast savām problēmām labāko risinājumu.
Izglītības filosofijas funkcijām pieder:
Heiristiskā. Tā seko jaunatklājumiem pedagoģiskajā tehnoloģijā (metodēs);
Leģimitizācijas –sabiedrības piekritības. Pamatot sabiedrībai, kāpēc pastāv konkrētas izglītības prasības. Uzturēt augstu un atklātu atbildību sabiedrības priekšā par izglītības mērķiem un problēmām;
Struktūrēšanas. Daudz atziņu vidū norādīt pašu svarīgāko;
Kritiskuma- Izglītības filozofijai jādod pretspars idejām, kas varētu jauno cilvēku atstāt nesagatavotu sabiedrības dzīvei, mācību veidu piemērotība personības attīstībai.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,85 €
Work pack Nr. 1112278
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Izglītības filosofija”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/208955

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register