Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:166383
 
Author:
Evaluation:
Published: 29.12.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Extract

Jauniešu subkultūru veidošanās saistās ar sociālo procesu pārmaiņām sabiedrībā. Subkultūra veidojas kā pretnosacījums sabiedrībā pastāvošajai kultūrai. Subkultūra - tā ir kāda cilvēku grupa, kuru apvieno vienotas idejas, uzvedības veids un dzīves stils. Jauniešus apvienojošs faktors ir mūzikas stils, kas ietekmē arī to ģērbšanās stilu. Jauniešus vieno arī sporta veids, kuram tie jūt līdzi.
Komunikāciju tehnoloģijas attīstījās 1950. un 1960. gados, kas saslāņoja jaunus cilvēkus galvenajos modes stilos. Jauni cilvēki attīstīja jaunas subkultūras, kurus iespaidoja Amerikas izveidotie tēli. Jauni cilvēki transformēja masu mediju veidotos imidžus paši savos stilos un subkultūrās.
Pēckara periodā izveidojās tādas subkultūras kā ”rokeri” un ”hipiji”, kas attīstījās līdzīgi dažādās Eiropas valstīs. Taču kustības deva dažādu iespaidu, atšķirīgos veidos dažādās Eiropas daļās, taču tās ietvēra atšķirīgas nozīmes dažādu režīmu ietekmē.
Latvija bija piederīga bijušajam Austrumu blokam, kurā subkultūras manifestēja konfliktu starp oficiālo valsts atbalstīto kultūru un neoficiālo kultūru. Subkultūru attīstība ir saistāma ar savas identitātes meklējumiem, kā raksta H. Karma - ”par visu vairāk mums trūkst sevis paša, trūkst sava ”es”. Gadiem ilgi to deldēja no mūsu apziņas, līdz no mums palika pāri pelēkas bezdomu viduvējības... Lūk, puisis no kaimiņu pagalma, ar gaiļa sekstei līdzīgu frizūru – viņš arī meklē savu ”es””1 . Ar vizuālo izskatu LPSRS jaunietis pauda to, ka tiek apspiest un ierobežots.
Subkultūras pārstāvji ar savu atšķirīgo vizuālo izskatu centās parādīt to, ka pastāv arī alternatīvas, kas krasi atšķīrās no oficiālās uz funkcionalitāti orientētās modes. Tā laika modē valdīja stagnācija, kas tika pasniegta kā nemainīga vērtība, kas jaunatni neapmierināja. ”Maģiskais vārds moderns šo cilvēku uztverē nozīmē visu- skaistumu, eleganci- un mūsdienīgu domāšanas veidu.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1118940
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register