Mūsdienu biznesa vidē, kad pasaules globalizācijas apstākļos valstu sadarbība kļūst arvien ciešāka un atkarīgāka viena no otras, biznesa attiecības tiek veidotas ne tikai nacionālā līmenī, bet arī starptautiskā, kur piedalās dažādu tautu pārstāvji, tāpēc nacionālie aspekti ir ieņēmuši būtisku lomu šo attiecību veidošanā. Tā kā arī Latvija pēdējo desmitgadu laikā sāk arvien aktīvāk piedalīties starptautiskajā tirgū, tad jautājums par latviešu nacionālo un biznesa kultūru kā salīdzinošo priekšrocību avots vai drauds ekonomiskajai attiecībai kļūst arvien aktuālāks.
Lai gan Latvija, sava izdevīgā ģeogrāfiskā novietojuma dēļ, daudzus pastāvēšanas gadus ir bijusi citu valstu varā, un tās vēsturē ir piedzīvoti kari, aneksijas un konflikti, kas ir ietekmējis gan valsts ekonomisko, gan kultūras attīstību un veidošanos, tomēr ir daudzas iezīmes, kas ir saglabājušās un pastāv vēl šodien latviešu kultūrā, kas izpaužas gan savstarpējā saskarsmē, gan biznesa attiecībās.
Lai varētu analizēt to, kā tautas nacionālā un biznesa kultūra var ietekmēt tās pārstāvju attiecību veidošanu starptautiskā vidē, vispirms ir jānoskaidro pašas kultūras pamatvērtības.…