Skatījums uz bērnu un veids, kā Montessori nonāca līdz savām pedagoģiskajām atziņām,
meklējams viņas sākotnējā darbībā ar fiziski un garīgi slimiem bērniem. Montessori, strādājot ar
šiem bērniem, nonāca līdz atklāsmei, ka ir lietas, ko viņi veiksmīgi apgūst, darbinot sajūtas un
maņas.
Svarīgi bija tas, ka M. Montessori dzīvē notika liktenīgs pavērsiens – viņai piedāvāja
iespēju vadīt pirmsskolas vecuma bērnu iestādi. Itāļu ārste un pedagoģe Marija Montessori pirmo
bērnu māju nodibināja 1907.gadā. Šajā iestādē viņa saskārās arī ar veseliem bērniem. Ar šiem
bērniem strādājot, M. Montessori pielietoja maņu un sajūtu metodi. Viņa novēroja, ka arī
veseliem bērniem tiek veicināta straujāka attīstība, izmantojot viņas pedagoģijas principus.…