Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Pārdomas par Annas Līdumas promocijas darbu "Pirmsskolas vecuma bērnu muzikalitātes attīstības pedagoģiskais aspekts"

     

    Essays4 Music, Pedagogy

3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:779270
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.05.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Filozofe Skaidrīte Lasmane teikusi, ka „katrai tautai ir sava garīgā laipa, ko viena paaudze pamet labvēlīgi nākamajai”. Vērtības, atsevišķi padomi maz atšķiras, jo visiem mūža dzīvotājiem ir vienas un tās pašas vajadzības – pēc labklājības pēc drošības, pēc pašizteikšanās un pašcieņas. Mūsuprāt, atšķirīga ir šo vajadzību apzināšanās, apjauta, tās izteiksme tēlos un visa tā salikums garīgās kultūras sistēmā. Latviešu tautas kultūrā sociālvēsturiskā situācija ir izdarījusi garīgo vērtību salikuma atlasi. Lai gan folklora zināmā mērā joprojām pilda savas „liepu laipas” funkcijas, vismaz teorētiski, tomēr ikdienas realitātē mūsdienu jaunās paaudzes saikne ar tautas muzikāli – vēsturiskajām tradīcijām šobrīd ir ļoti trausla. Latviešu tauta vienmēr ir lepojusies ar savu „dziedātājtautas” statusu, tomēr, mūsuprāt, tas arvien vairāk atgādina mītisku pasaku par tēmu „reiz bija…”. Lai gan joprojām skaļi un pompozi izskan Dziesmu svētki, kas ietverti arī UNESCO aizsardzībā, tomēr, mēs redzam, ka sadzīvē dziesma skan arvien mazāk un mazāk. Raksturīga situācija, ka bērni un pat pieaugušie vairs neprot dziedāt tautas dziesmas vai arī apstājas pēc pirmā panta.
Dr. Paed. Anna Līduma, analizējot šo situāciju, secina, ka „pārāk ilgi ir notikusi cilvēku apziņas ietekmēšana pret muzikālo audzināšanu visos līmeņos. Apzināta muzikālās audzināšanas degradēšana skolā, kora kā obligāta priekšmeta svītrošana no mācību priekšmetu sarakstiem, ir izraisījusi pārrāvumu latviešu tautas muzikalitātes attīstībā. Tādēļ mūsdienās nenotiek un nav iespējama sabalansēta mūzikas apguve un līdzsvarota muzikalitātes attīstība skolā, jo bērnu psihe jau agrajā bērnībā tiek deformēta”. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1132925
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register