Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
2,49
You save:
0,37 (15%)
Discounted price*:
2,12
Purchase
Add to Wish List
ID number:185811
Author:
Evaluation:
Published: 20.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Used
Extract

Cilvēkam jau no bērnības ir vajadzīga drošība, barība un telpa, kurā var brīvi augt un attīstīties un kurā viņš jūtas piederīgs. Katrs cilvēks ir unikāls un neatkārtojams gan pēc savas ģenētiskās dabas, gan pēc sava dzīves ceļa.
Fiziskais raksturojums- šajā periodā raksturīga liela kustību aktivitāte. Bērni spēj veikt sarežģītas kustības: skriet, rāpties un lēkt, taču vienlaikus jāierobežo un jākontrolē bērnu darbība, jo gadās traumas. Bērnu dabisko aktivitāti iesaka kontrolēt, organizējot dažādas kustību rotaļas. Bērnu sīkā muskulatūra vēl tikai attīstās 4-5 gadu vecumā bērniem ir grūtības ar grieznēm, grūti līmēt sīkas detaļas, darboties ar rakstām piederumiem. Šis darbības ir jāattīsta. Šajā vecumā pilnveidojas bērnu iemaņas un prasmes.
Kognitīvās attīstības raksturojums saistās ar izziņas procesu un runas attīstību. Bērniem ir iedzimta vajadzība izzināt pasauli. Par kognitīvās attīstības faktoriem psihologi uzskata manipulācijas ar priekšmetiem un saskarsmi ar pieaugušajiem un vienaudžiem, kā arī smadzeņu šūnu nobriešanu.[2,78] Šajā vecumā norisinās pāreja no atdarināšanas un refleksijas uz loģisko spriestspēju. Runa pāriet jaunā kvalitātē, strauji pieaug vārdu krājums. Attīstās iekšējā runa. Ar runas attīstību saistīta arī rakstības apguve. Tā saistās ar brīdi, kad bērns iepazīst zīmuli, spēj atdarināt grafiskus simbolus. Zīmējumos bērns izsaka savas idejas un izjūtas.
Bērna domāšanas attīstība ir saistīta ar cēloņu un seku sakarību atklāšanu starp lietām un to norisēm. [2,83] Bērni intensīvi meklē cēloņsakarības, par to liecina daudzie jautājumi, kas sākas ar: ”Kāpēc?” Bērni labāk saprot to, ko redz, nevis to, ko dzird. Loģiskā domāšana attīstās pamazām. Iztēle darbojas ar tēlu un asociāciju ķēdēm, tai ir nozīmīga loma abstraktās domāšanas sagatavošanā. Ar iztēli un tēlaino domāšanu saistās arī fantazēšana.
Uztvere. Šajā vecumā bērni redz tās lietas, kuras viņiem ir būtiskas. Īpaši jāattīsta redzes uztvere, jo jāturpinās krāsu uztvere. Bērni mācās salīdzināt priekšmeta īpašības. Bērniem grūtības sagādā tas, ka saplūst priekšmeta saturs un forma. Viņi nevar atcerēties, piemēram, trīsstūri, tādēļ saka – jumtiņš. Vēlāk bērns jau atpazīst formas. Telpas uztveres attīstībā liela uzmanība ir apzīmējumiem, priekšmetu tuvuma un tāluma izpratnei. Ļoti palīdz ilustrāciju skatīšanās un apguve. Pamazām bērni sāk iemācīties saistīt abstraktos laika apzīmējumus ar reālo izpratni- ko nozīmē sākumā, vēlāk ,agrāk utt.
Uzmanība ...

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,56 €
Work pack Nr. 1139203
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Pirmsskolas vecuma bērna attīstības raksturojums”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/185811

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register