-
Reklāmas ietekme uz komunikācijas vidi
Interesants veids kā reklāma var radot savu vēstījumu veidot mūsu priekšstatus, asociācijas un attieksmes ir zīmolu reklāma. Ja šis mums domātais vēstījums bijis gana patīkams, draudzīgs un efektīvs mēs izdzirdot kāda zīmola nosaukumu uzreiz iegūstam savas asociācijas un skaidri varam pateikt – patīk, nepatīk, uzticos, neuzticos u.c. Piemēram, Laima, Staburadze lielākoties asociējās ar ko patiesi latvisku, senu, stabilu, kvalitatīvu, Stendera ziepju fabrika – pašmāju ražotas kvalitatīvas, smaržīgas ziepes no dabīgām izejvielām, Hansabanka – stabila vietējā banka, ar tendenci augt, domā par klientu, LNT – skatītājam draudzīga TV, daudz pašmāju filmu, seriālu un šovu utt. Šīs visas asociācijas ir radušās laika gaitā uzkrājoties sava veida komunikācijai – vēstījumu – pašreklāmas no šiem uzņēmumiem saņemšanas ceļā.
Nobeigumā varu teikt, ka, manuprāt, reklāmai piemīt unikālas īpašības, ko tai piešķīruši tās radītāji. Proti, mūsdienu laikmetā, kad it vajadzētu būt tik viegli izvairīties no šīs komunikācijas – pārslēdzot TV kanālu, neaplūkojot banerus, nepievēršot presē uzmanību reklāmai, to nemaz nav tik viegli izdarīt, jo šis reklāmas vēstījums ir izveidots ar tādu izdomu (reklāmas atrašanās vieta, biežums, ietvertie simboli, krāsas u.tt.), ka nepievērst uzmanību tam praktiski nav iespējams. „Ja kādā noteiktā brīdī prece vēl bija pati sev reklāma, tad šodien reklāma ir kļuvusi pati par savu preci. Tā ir sajaukusies pati ar sevi.” Personīgi mani šī komunikācija, kas pēc Ž. Bodrijāra vārdiem jau kļuvusi par preci netraucē. Vēl vairāk varu teikt, ka es ar interesi sekoju, kā reklāma attīstās un pilnveidojās mijiedarbojoties ar jaunajām tehnoloģijām līdztekus paplašinot un darot krāsaināku kopējo komunikācijas vidi.
…
To, ka reklāma kā patstāvīgs un nemainīgs komunikators, komunikācijas veids starp patērētāju un piedāvātāju ir ienācis mūsdienu sabiedrībā, šķiet nav noliedzams. Tai ir vistiešākā ietekme uz komunikācijas vidi, jo reklāma ir šīs vides sastāvdaļa. Reklāma visdažādākajos savos izteiksmes veidos tiek pielietota gan reklamējot preces sākot no visvienkāršākajām ikdienā pielietojamajām līdz luksusa precēm, gan arī kalpojot kā pamats sabiedriskajām attiecībām veidojot dažādu uzņēmumu, iestāžu, personu tēlu. Reklāma ne vien stabili ir ieņēmusi savu nišu mūsdienu sabiedrībai, bet tās apjomiem ir tendence no gada uz gadu pieaugt. „2007. gada Latvijas mediju reklāmas tirgus apjoms pieaudzis par 24% salīdzinot ar 2006. gadu, un pašlaik sastāda 93,94 miljonus latus. 2008. gadā mediju reklāmas tirgus pieaugumu prognozē virs 20%.” Reklāma ir kā starpposms starp produkta radītāju un patērētāju, tādēļ ir svarīgi, lai starp abām pusēm pastāvētu labas un draudzīgas attiecības. Lai pārliecinātu un piesaistītu klientu, tiek pielietots neiedomājami plašs klāsts izteiksmes līdzekļu veidu. Šie izteiksmes līdzekļi arvien attīstās un pilnveidojās, jo nemitīgi „radošie prāti” izdomā jaunas metodes kā piesaistīt ar ko nebijušu - svaigu. Var teikt, ka mūsu sabiedrība ir patērētāju sabiedrība un reklāma ir tā, kura ļauj mums preci, informāciju par uzņēmumiem/iestādēm, nemeklēt, jo tā pati atnāk līdz mūsu uzmanības centriem.
- Reklāmas ietekme uz komunikācijas vidi
- Reklāmas komunikatīvā funkcija
- Reklāmu ietekme uz bērniem
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Reklāmas komunikatīvā funkcija
Essays for university2
Evaluated! -
Reklāmu ietekme uz bērniem
Essays for university2
-
Komunikācijas process
Essays for university3
-
Firmas "Garnier" krēma "Ultralift" reklāmas analīze
Essays for university2
-
Reklāmas ētika
Essays for university4