Šobrīd, kad ir plaša pieeja kabeļtelevīzijai, komerciālajiem kanāliem un internetam, sabiedriskie mediji arvien vairāk sāk zaudēt savas pozīcijas. Lai arī tie nav pilnībā zaudējuši savu statusu un vēl joprojām pastāv, to loma ir krasi mainījusies. I.Kubliņš(Kubliņš,2005) sabiedrisko mediju lomu skaidro šādi:„Sabiedriskie mediji ideālajā versijā ir gan „sargsuns”, kurš sabiedrības interesēs uzrauga pārējo varas formu (īpaši – likumdevēja varas) rīcību, gan viedokļu plurālisma kā demokrātijas stūrakmeņa nodrošinātājs, gan spēks, kas ceļ sabiedrības izglītotības un kultūras līmeni”. Salīdzinot Eiropu un Amerikas Savienotās Valstis, I.Kubliņš(Kubliņš, 2005) uzskata, ka: „Eiropā atšķirībā no ASV radio un televīzija vēsturiski balstījusies uz šādiem, nevis tirgus ekonomikas principiem, kas atzīst par labu visu, ko iespējams pārdot. Tomēr pēdējos gadu desmitos komercializācijas tendences(televīzijas gadījumā revolucionārs pavērsiens bija kabeļtelevīzijas ieviešana) guvušas virsroku, un komercmediji tagad ieņem dominējošo pozīciju”.
Šī darba mērķis ir izpētīt un salīdzināt sabiedriskos medijus uz komerciālo mediju fona un izanalizēt galvenās ar šo tēmu saistītās problēmas, kas ir sastopamas šajā jomā.
Darba jautājumi:
1.Kāda ir sabiedrisko mediju loma?
2.Kā iedalās sabiedriskie mediji un kādas ir to atšķirības salīdzinājumā ar komerciālajiem medijiem?
3.Kādas varētu būt sabiedrisko mediju nākotnes iespējas?…