Pašlaik pasaulē nav vienotas tūristu klasifikācijas sistēmas. Taču klasificēt tos ir nepieciešams dažādu iemeslu dēļ. Piemēram , tūrisma aģentūrām ir ļõti svarīgi veikt tūristu klasifikāciju mērķtirgus noteikšanai un segmentācijai , dažāda veida marketinga pētījumiem , ceļojumu pakešu veidošanai utt.
Pastāv ļoti daudz tūristu klasifikācijas kritēriju . Manuprāt , katram atsevišķam gadījumam var būt savi tūristu klasifikācijas kritēriji . Savā darbā es mēģināšu pastāstīt par dažādam tūristu klasifikācijas iespējam.
Pēdējo 30. gadu laikā daudzi zinātnieki ir mēģinājuši izveidot savus tūristu klasifikācijas sistēmas (kritērijus). Šajā sakarā es gribētu minēt tā saukto Iso-Ahola motivācijas modeļu – tūristu klasifikācijas mēģinājumu atkarībā no viņu motivācijas, Greja tūristu uzvedības modeļu, Ploga klasifikācija pēc tūristu psiholoģiskiem tipiem, Cohena modeļu.
…